Kroz hodnike britanskog modnog panteona, korakom koji odjekuje genijalnošću i provokacijom, šeta ponosni duh Alexander McQueena – njegova je priča posebna na svoj način, to je saga o vizionaru koji je preobrazio platno svojih kolekcija u narativne epove, prepune emocija, istorije i kulturoloških dijaloga.
Skromni počeci i obrazovanje
Svoje prve modne korake načinio je u istočnom Londonu, gde je crtao haljine na zidovima porodičnog doma, i od najranijih dana naglašavao je da moda nije samo priča o odeći, nego je prvo umetnost koja zahteva duboki smisao i beskompromisnu predanost. Njegova rana fascinacija pticama, koje će kasnije postati čest motiv u kolekcijama, ukazuje na povezanost sa prirodom i životom koji transcendira svaki njegov šav.


Uspon u modnom svetu
Sa obrazovanjem na prestižnom Central Saint Martinsu, McQueen je odmah privukao pažnju modnog sveta. Kolekcija koju je kupila Isabella Blow, modna urednica i McQueenova muza, bila je tek prva stranica u bogato ilustrovanom romanu njegove karijere. Od samih početaka, McQueen je bio poznat po ’’bumster’’ pantalonama koje su radikalno spustile liniju struka, izazivajući jednako kontroverze i divljenje.


Teatralnost i tehnička savršenost
Ako je neko mogao u istoriji mode biti označen kao maštoviti virtuoz koji će osmisliti drugačije svetove, to bi bio Alexander McQueen. Rad na čelu Givenchy i kasnije u kući pod svojim ličnim imenom pokazao je sposobnost dizajnera da se poigrava istorijskim referencama, uvijajući ih u moderni kontekst sa izraženom dozom romantičnog, gotovo mračnog dramatizma. Svaka kolekcija bila je poput otvaranja novog poglavlja knjige u kojoj bi želeo da preispita granice modnog izraza – na jednoj od revija roboti su farbom pred očima publike isprskali haljinu Shalom Harlow; revija (Highland Rape) bila je posvećena temi nasilja i agresije; kolekcija za proleće/leto 2001. bila je specifična jer su modeli šetali oko staklene kutije koja je na kraju revije razbijena. Ništa u vezi McQueen estetike nije bilo obično i dosadno.


Legat i nasleđe
Ostaće poznat po svojim teatralnim kolekcijama koje su više ličile na performanse. Koristio je pistu kao pozornicu na koju bi smestio priče o ljubavi, strasti, patnji. Kolekcija jesen/zima 2006/07 ’’Widows of Culloden’’ je primećena kao omaž škotskoj istoriji, gde je svaki komad odražavao duboku emocionalnu povezanost sa temom, kao i izuzetnu tehničku veštinu u izradi. McQueenova naslednica, Sarah Burton, nastavila je da vodi brend sa istim osećajem za detalje i poštovanjem prema osnivaču, dok je istovremeno usmeravala kuću prema novim horizontima. Kolekcije pod njenim imenom zadržale su McQueenovu strast prema detaljima, kvalitetu i snažnom narativu. Prošle godine McQueen je preuzeo Sean McGirr, koji je doneo pravo osveženje.


Ovaj moderni alhemičar transformisao je tkanine u fantastične vizije koje nadilaze prostor i vreme, a svojim stilskim putem obeleženim inovacijama, lepotom i virtuoznošću, ostavio je trajni pečat u modnom svetu.