Serija koja nas modno inspiriše – Feude: Capote vs. The Swans

Tekst: Danka Grubačić

Ekranizacija istinite priče o životu kontroverznog američkog pisca i džetsetera Trumana Capotea i njegovih dama iz visokog društva, osim vrhunskih zapleta i intriga, donosi i nezaboravno putovanje u modnu prošlost, pravo do suštine stila bogatih i slavnih žena sa Menhetna.

Dugo očekivani nastavak serije „Feud“, koji majstor TV serijala Ryan Murphy ovog puta režira zajedno sa Gus Van Santom, inspirisan je istinitim događajima iz života pripadnica američke aristokratije 60-ih i 70-ih godina prošlog veka koje su, paradoksalno, bile najbolje prijateljice najomraženijoj maskoti ovog društva, piscu Trumanu Capote. Popularno nazivane Capoteovim „labudicama“, ove moćne žene živele su po matrici „sex, glamur i novac“, a ono po čemu ih i dan-danas pamtimo jesu modne lekcije o besprekornom stilu koje su delile gde god se pojave.

Potraga za vintage komadima

Kostimografkinja Lou Eyrich koja punih 25 godina sarađuje sa Marfijem, već u najavi je bila ime koje obećava vrhunski modni spektakl. Ali ono što joj je ovde bio dodatni adut jeste glumačka podela u kojoj su se našle vrhunske holivudske zvezde sa već osvedočenim statusom modnih ikona. Naomi Watts, Diane Lane, Demi Moore, Chloe Sevigny, Molly Ringwald i Calista Flockhart postavka je koja se samo poželeti može za karaktere razuzdanih „labudica“, dok je lik Trumana Capotea maestralno dočarao Tom Hollander. Inspiracija za stajlinge je krajnje autentična, budući da uporište ima u arhivskim fotografijama sa Instituta za kostim Metropoliten muzeja na kojima stvarni likovi iz ove priče nose kreacije tada vodećih modnih kuća André Courrèges, Mainbocher i Yves Saint Laurent.

„Poput stvarnih labudova, kostimi imaju elegantnu gracioznost. To je bilo vreme kada su se žene zaista oblačile da bi izašle iz kuće. One su bile te koje diktiraju trendove svog doba“, rekla je Lou Eyrich, otkrivši da je svega 40 odsto kostima namenski kreirano za seriju, dok je preostalih 60 odsto vintage porekla, pronađenih ili ustupljenih iz različitih privatnih i dizajnerskih kolekcija.

Moda kao „glavna sporedna uloga“

Glumice u svakoj sceni imaju savršeno stilizovanu kosu, tašne skuplje od prosečne američke hipoteke, haljine koje danas komotno mogu da se pojave na Oskaru i obavezne duge rukavice bez kojih se ne pruža ruka sagovorniku. Svaka „labudica“ ima svoju paletu boja, jer su autori želeli da na taj način dodatno istaknu njihove karaktere, a koliko su vodile računa o svom izgledaju možda se najbolje vidi u sceni u kojoj Ann Woodward oblači svoju najbolju bundu da bi se predozirala tabletama.

A nakit je ovde priča za sebe. „Labudice“ su na zlato, dijamante i bisere bile toliko slabe da su njihovim muževima primerci skupih draguljarskih kuća Schlumberger, Verdura, Tiffany & Co i Van Cleef & Arpels bili „provereno iskupljenje“ nakon bračnih kriza i svađa.

Od sjaja do očaja

Capote je u američkim književnim krugovima postao poznat nakon objavljivanja romana „Doručak kod Tifanija“ i „Hladnokrvno ubistvo“, ali sklon izmišljotinama i blamantnom ponašanju mnogim pripadnicima elite je bio odbojan, osim jednom uskom krugu ultrapopularnih devojaka tadašnjeg Njujorka. Među njima su bile sestra Jackie Kennedy Lee Radziwill, Babe Paley koja se čak 14 puta našla na međunarodnoj listi najbolje odevenih ličnosti u Kući slavnih, Slim Keith koja je bila velika ljubav Ernesta Hemingweya i Clark Gablea, najlepša radio voditeljka Ann Woodward, tadašnja urednica Harper’s Bazaara Gloria Guinness, te muza Andyja Warhola poznata pod pseudonimom CZ Guest. Na svim društvenim zabavama i luksuznim putovanjima ove lepotice bile su obavezna pratnja Capoteu sve dok se on, obreo u porocima i željan stare slave, nije napravio pametan i u magazinu „Esquire“ objavio isečke iz svoje nedovršene knjige u kojima je odao sve prljave tajne svojih „labudica“. Ispostaviće se da je to bio početak njegovog kraja u svetu poznatih i slavnih koji se završio sa nekoliko nervnih slomova i, konačno, smrću u 59. godini.

Foto: Promo

POVEZANE VESTI