RIMOWA – Neizbežni simbol putovanja

Tekst: Danka Grubačić

Najpoznatiji svetski brend za proizvodnju luksuzne putničke opreme obeležio je 125 godina trajanja tokom kojih je od porodične manufakture stigao do statusa kulturnog artefakta i predmeta obožavanja bogatih i slavnih.

Kada na jednom mestu vidite na desetine kofera koji su kroz istoriju pripadali nekim od najvažnijih ličnosti svog vremena, možete shvatiti koliko je Rimowa svevremenski lider u kategoriji non-fashion brendova. Ili, ako baš nemate priliku da budete posetilac izložbe SEIT 1898, specijalno postavljenoj u pogonu njihove fabrike u Čelsiju povodom 125. godišnjice brenda, na to vam može ukazati i samo jedan pogled na traku za spuštanje prtljaga na bilo kom svetskom aerodromu sa koje čuvene izrezbarene kofere podižu uglavnom putnici biznis klase.

Raspakivanje veličanstvene prošlosti

Rimowa svoje nasleđe ne zaboravlja, naprotiv. Novo rukovdstvo se na njega naslanja kao na prvi adut kojim konstantno jača poziciju na tržištu. I upravo je retrospektativnu izložbu povodom jubileja iskoristilo da pokaže srž filozofije brenda.

Rimowa je nastala u nemačkom Kelnu davne 1898. godine kao porodična manufaktura koja je u svojoj radionici proizvodila kofere od drveta. Samo ime je akronim formiran od punog imena sina osnivača – Richard Morszeck Warenzeichen (RiMoWa). Prvi znak koji je njegovu braću naveo da pređu na drugi materijal u proizvodnji bio je požar koji se dogodio početkom 1930-tih u jednoj proizvodnoj jedinici kada su im stradali svi koferi napravljeni u prethodna tri meseca. Ubrzo su postali pionirski proizvođači kofera od polikarbonata, da bi pedesetih godina prošlog veka prešli na još savremeniju, patentiranu aluminijumsku izradu. Tada je i rođen ikonični Rimowa stil sa ručno slaganim žlebovima koji su zaštitni znak brenda.

Nova era putovanja

Očigledan tehnološki napredak danas je doveden do savršenstva, pa tako Rimowa koferi nove generacije imaju dodatne vrednosti – vodootporni su, izuzetno lagani i neuništivi. Ovo poslednje na izložbi u Čelsiju simbolično dočarava primerak sa tragovima ugriza od krokodila. Na ovoj izložbi jasno se vidi da je svakom istorijskom preokretu, bez obzira da li je to nova era u istoriji putovanja ili novi talas u industriji mode, Rimowa bila za petama. Zato modni stručnjaci kažu da je Rimowa brend-kameleon koji se tako spretno prigođava beskrajnim trendovima i potrebama tržišta i kupaca, da to prevazilazi domen prtljaga, te da je upravo u tome tajna njegovog trajanja.

U 2016. Rimowa je privukla pažnju LVMH grupacije, giganta u proizvodnji luksuzne robe koji je kupio 80 odsto vlasničkog udela u kompaniji. Ovo partnerstvo pokazaće se kao odskočna daska za Rimowu, jer ju je učinilo planetarno vidljivom i dostupnom.

Saradnje za obožavanje

Zahvaljujući originalnoj elegantnoj spoljašnjosti u vidu čelične konstrukcije sa prepoznatljivim žlebovima, koje čak ni najpoznatiji falsifikatori ne mogu da kopiraju, Rimowa koferi postali su fetiš slavnih ličnosti. U pitanju su skupi, ali vredni komadi koji su investicija za ceo život.

Sa takvim renomeom, očekivano je bilo da će najbolji želeti da sarađuju sa najboljima. Od 2018. godine Rimowa ispisuje nove stranice modne istorije sa kolaboracijama koje se pamte. Na toj listi našli su se neki od najprestižnijh svetskih brendova kao što su Fendi, Dior, Moncler, Supreme, Adidas, Anti Social Social Club i Off-White. Dve najsvežije saradnje, koje su doslovno oduševile svet, rezultirale su RIMOWA X PORSCHE kolekcijom ručnog prtljaga inspirisanog prvom generacijom Porsche 911 karoserije, te capsule kolekcijom TIFFANI X RIMOWA koja je inspirisana legendarnim dijamantima.

Poslednjih godina, Rimowa dodatno jača svoj imidž angažovanjem selebriti ličnosti u svojstvu dizajnera i zaštitnih lica brenda, od Peti Smit i Farella Vilijamsa, do Bili Ajliš i Takašija Murakamija.

Foto: Promo

POVEZANE VESTI