Iza imena koje na francuskom znači ’’prijatelj’’ stoji Alexandre Mattiussi, dizajner čija priča počinje na sceni baletske sale, a razvija se kroz prestižne kuće poput Dior, Givenchy, Marc Jacobs.
Umesto da postane baletska zvezda, Mattiussi je kreirao odeću u kojoj se lako krećemo kroz život – sa stavom, i bez napora. Upravo ta filozofija oblikuje DNK brenda AMI, osnovanog 2011. godine u Parizu, i od tada neraskidivo povezanog sa ovim gradom, njegovim ulicama, elegancijom, ritmom i duhom. U vremenu kada trendovi dolaze i odlaze brzinom TikTok skrola, brend Ami Paris svesno bira da bude tih, da se ne dokazuje kroz šarenilo i instant viralan uspeh, već kroz kontinuitet kvaliteta i autentičnosti – zato ga vredi oslušnuti.


Pariski šik na ulicama drugih evropskih gradova
Ono što ga čini posebnim jeste spoj klasike i nepretencioznosti. Siluete su poznate, ali osvežene – muški sako sa širokim ramenima, pantalone koje savršeno prate liniju tela, kaputi koji ne sputavaju već grle. U njihovim kolekcijama nema viška, nema teatralnosti, ali ima perfektnih krojeva, kvalitetnih materijala i onog neodoljivog pariskog šarma koji se može nositi svakog dana. Mattiussi nije želeo da Ami bude brend koji traži pažnju po svaku cenu. Umesto toga, on gradi priču o garderobi koja diše sa vama – odeći u kojoj možete otići na posao, izaći na večeru, u šetnju sa prijateljicama.
Prvobitno su bili fokusirani na mušku modu
Ipak, žene su ubrzo prepoznale snagu muških krojeva koji pružaju sigurnost, udobnost i sofisticiranost bez kompromisa. Tako je 2018. lansirana i prva zvanična ženska linija – ne kao ustupak tržištu, već kao odgovor na organski rast zajednice koja se formirala oko brenda. Danas, Ami oblači sve, od Parižanki koje umeju da nose sako sa patikama, do glumaca, umetnika i modnih urednika koji biraju minimalizam kao stav.

Estetika tihe elegenacije
Ami je jedan od retkih brendova koji je na vreme prepoznao vrednost quiet luxury pokreta – estetike koja ne nosi logotipe kao oklop, već se prepoznaje po teksturi tkanine, preciznosti kroja, tišini boja. Okružen hiperprodukcijom, Mattiussi je ipak odabrao da resetuje brend 2023. – manje kolekcija, više fokusa na ono što traje. Instagram profil očišćen od svih objava bio je simboličan početak vraćanja esencijalnim vrednostima.


Uprkos minimalističkom pristupu, Ami se ne povlači, naprotiv, zna da odabere momente kada želi da se za njega glasnije čuje. Saradnje sa brendovima Moncler, Gap, Puma, ali i umetnicima poput Jean-Paul Goudea, otvorile su dijalog između mode, umetnosti i savremenog života. Sa idejom da podrže održivost, lansirali su i platformu Ami Forever, koja omogućava otkup i preprodaju nošenih Ami komada. Ideja na koju bi mogli da se ugledaju i drugi brendovi.
Duh Pariza u Beogradu
Za one koji žele da osete dodir ovih komada, Ami Paris je dostupan u multibrend radnji Global Fashion, kao i Miamaya store. Svedena forma, vrhunski materijali i krojevi – neka vaša garderoba govori prepoznatljivim jezikom, bez potrebe za objašnjavanjima. U tome će vam Ami Paris biti savršen partner.