I posle Virgila – Virgil

Tekst: Ivona Lekan

„There could only ever be one Virgil“ reči su kojima se više milionskom auditorijumu na Instagramu obratio Ibrahim Kamara, novi Art & Image director Off-White-a započinjući novu eru – eru posle Virgila. 

Nakon rane i iznenadne smrti multitalentovanog dizajnera, umetnika i jednog od najuticajnih ljudi u svetu mode, ostala je ogromna praznina koju nikada niko neće uspeti da popuni. To je nešto što niko ne preispituje i ne dovodi u pitanje, jer je apsolutno nemoguće ponoviti jedinstvenu energiju, posvećenost i talenat koji je ovaj mladi umetnik godinama, na izgled olako, replicirao kroz umetnost, modu, dizajn ali i mnoge druge oblasti.

Ipak, ostaje pitanje – šta posle Virgila?

Everything I do references something that influenced me.

Od Louis Vuitton Holographic Duffel torbe, Off-White industrial kaiševa, „The Ten“ Jordan 1 patika, preko dizajniranja Mercedes Benz G-Class i IKEA tepiha, Virgil je poput fabrike nepresušnih ideja i snova neprekidno stvarao i uticao na mnogobrojne oblasti, inspirišući mlade, menjajući svest o rasi i boji kože, i zauvek transformišući svet mode.

Najbliži saradnici dizajnera  optimistično govore o eri posle njegove smrti, osvrćući se na ogroman broj ideja i projekata koji mladi dizajner nije stigao da realizuje, a koje je ostavio iza sebe. To je, po njihovim rečima, i više nego dovoljno da nekoliko narednih godina kompaniju održava profitabilnom i stabilnom.

Oslanjajući se pre svega na beskrajne prepiske na Whats App-u koje je razmenjivao sa saradnicima, kompanija je nastavila sa radom i realizacijom revija i izložbi koje su se zasnivale na Virgilovim idejama i planovima. Upravo nasleđe koje je ostavio za sobom, nešto je oko čega će kompanija ubuduće nastaviti da radi.

I'm always trying to prove to my 17-year-old self that I can do creative things I thought weren't possible.

Virgil Abloh zakoračio je u svet mode stažiranjem u modnoj kući Fendi u istoj klasi sa Kanye Westom, kada počinje njihovo prijateljstvo i saradnja. Virgilova karijera od tada kreće ubraznom uzlaznom putanjom. 2012. godine osniva svoju prvu kompaniju Pyrex Vision, a 2013. modnu kuću Off-White u Milanu. Brojne saradnje, nagrade i priznanja obeležela su naredne godine Virgilove karijere, a od značajnijih je svakako pozicija umetničkog direktora Louis Vuitton-a, sa kojom je postao prvi Afroamerikanac koji je bio umetnički direktor francuske luksuzne modne kuće.

U Off-White studijima nastavili su da rade dizajneri sa kojima je Virgil sarađivao – Sabrina Mandelli za žensku odeću i Wayne Fitzell za mušku. Za vođenje i nadgledanje dizajna, proizvodnje, marketinga i prodaje odgovoran je New Guards zasigurno do 2026. godine.

Međutim, ne treba zanemariti činjenicu da je u julu 2021. godine LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton preuzeo 60% udela u kompaniji Off-White. Michael Burke CEO ove kompanije, takođe ima optimistična predviđanja za dalji nastavak Off-White-a, ističući da ukoliko je nasleđe bogato, autentično i prožeto vrednostima koje prevazilaze modu, nema apsolutno nikakve brige da će brend nastaviti da postoji i uspešno se razvija i nakon odlaska njegovog osnivača.

Art is made in hindsight.

Entuzijazam i pozitivne planove za budućnost potvrđuje i Andrea Grilli, izvršni director Off-White-a. “Sledeće dve godine – idemo punom brzinom”, rekla je ona ističući da je Virgil oduvek govorio da Off-White mora biti višegeneracijski brend koji njihova deca moraju da vide kada odu u šetnju Rodeo Drive ili Rue-Saint Honore ulicom.

“Life is so short you can’t waste even a day subscribing to what someone thinks you can do versus knowing what you can do.”

Što se Ablohovog potencijalnog naslednika za kreativni pravac tiče, iz kompanije najavljuju da žele da se pomere u pravcu “kolektivnog” pristupa, odnosno formiranju grupe ljudi, pokreta ili kolektiva koji će u budućnosti zajedničkim snagama raditi na nastavljanju i razvijanju bogatog Virgilovog nasleđa i ideja koje se prepliću kroz modu, umetnost, arhitekturu, muziku, film, filantropiju i mnoge druge oblasti.

Zahvaljujući bogatom nasleđu koje je ostavio iza sebe, autentičnim idejama koje je uspeo da utka u svaku od mnogobrojnih oblasti u kojima je stvarao, kao i vanvremenskim porukama i vrednostima koje se na gotovo magičan način provlače u svakom komadu garderobe, nameštaja ili dizajna na kome je Virgil radio, sve šanse su da će Off-White kao brend nastaviti da se razvija u pozitivnom smeru, ali sa velikom prazninom u kojoj će njen osnivač zauvek “između bele i crne” nastaviti da živi.

“You can do it too.”

Foto: Promo

POVEZANE VESTI