Alaïa, revija Pieter Muliera koja je obeležila Paris Haute Couture Week

Tekst: Ivona Lekan

Kada je posle dugogodišnje uloge desne ruke konačno dobio svojih pet minuta postavši kreativni direktor brenda Alaïa, Pieter Mulier je autentičan stil ove modne kuće začinio snažnim ličnim pečatom. Rezultat? Maestralna revija na nedelji visoke mode u Parizu.

 

Seksualnost bez vulgarnosti. Guma i lateks koji lascivno dodiruju vitka ženska tela. Uzbudljiv žamor prolaznika dok radoznalo upijaju senzualne siluete modela koje odišu nostalgičnim modnim glamurom.

Alaïa revija bila je romantična eksplozija emocija kroz koju je Mulier na genijalan način dočarao svoja sećanja na pariske modne revije, suštinsku moć i najčistiju definiciju mode.

Korišćenje kože i lateksa na drugačiji način, stvaranje siluete koja je veoma ženstvena ali različita od svega što možete da vidite danas, kao i reanimacija buržoaskog pariskog šika iz četrdesetih koji uključuje besprekoran providan kroj koji otkriva donji veš, Mulier je doveo do savršenstva.

Dok su se vitke figure modela poput Irine Shayk, Adwoe Aboah i Mone Tougaard uz zveckanje katanaca ljubavi obešenih na Passerelle Léopold-Sédar-Sengho mostu šetale u zategnutim trikotažama dizajniranim da razotkriju tanga bodi, kaputima sa upečatljivim brojem dugmadi, briljantno skrojenim pencil suknjama, uskim korsetima upotpunjenim visokim potpeticama i pillbox šeširima –  i da ste želeli, niste mogli da razmišljate ni o čemu drugom do magiji kojoj prisustvujete.

Ne smemo da zaboravimo ni neobičan i u budućnosti zasigurno veoma poželjni modni dodatak koji je Mulier predstavio – kaiš koji je konstruisan kao torba. Inspiraciju koju je dobio iz nadrealnih slika iz 30-ih, belgijski dizajner je pretočio u kaiševe nalik na kopče sa ručkama torbi koji su kolekciji dale poseban pečat.

Mulier je most sa pogledom na sve pariske spomenike izabrao iz ličnih razloga, koje nije želeo da otkrije. Posmatrajući njegovu karijeru koja počinje stažiranjem kod Raf Simonsa kome je dugi niz godina bio desna ruka i blizak prijatelj, u pravom smislu je počela tek 2021. godine kada postaje kreativni direktor tunižanskog brenda Alaïa.

Izuzetan tehnički talenat, oštro oko za konstrukciju i osećaj za bezvremensku lepotu, Mulier je stekao dugogodišnjim iskustvom u modnim kućama Jil Sander, Calvin Klein i Dior, a preuzimanjem kormila kojim je legendarni Azzedine Alaïa dugo upravljao, ove veštine su poput duha iz čarobne lampe puštene i sada se čini da niko ne može da ih zaustavi.

Rad sa malim, usko povezanim timom visokokvalifikovanih tehničara i krojača koji poznaju srce brenda i žene koje nose Alaïa odeću, najviše su privukli Muliera da prihvati posao u modnoj kući koja je 1980. debitovala sa svojom prvom ready-to-wear kolekcijom.

Sa željom da nastavi i očuva temeljne vrednosti na kojima je Azzedine zasnovao prepoznatljivi imidž – pristupanje dizajnu rukom vajara, rastegljive tkanine koje se godinama razvijaju, izlivena laserski sečena koža, elementi koji podsećaju na industrijski dizajn, kao i porodični duh koji kuću čini tako posebnom, Mulier nastavlja da traga za beskrajnom suštinom ženstvenosti, a mi jedva čekamo da vidimo sve što sprema.

Foto: Promo

POVEZANE VESTI