Sinonim za besprekorni skandinavski šik – kuća Ganni

Tekst: Jovana Ristić

Modna industrija ume da stvari kategoriše kao minimalizam ili luksuz, ali Ganni se tu pozicionira kao osvežavajući primer onoga što znači biti moderan, šik i pristupačan.

Od osnivanja je postao sinonim za besprekorni skandinavski trendi brend – spoj opuštenog stila, vibrantnih boja i ležernog luksuza. Sa svojom jedinstvenom estetikom, Ganni nas poziva da se igramo, eksperimentišemo i izrazimo kroz modu koja odiše lakoćom i stavom.

Od kašmira do globalnog trenda

Sve počelo se jednostavnom idejom – stvoriti savršen kašmirski džemper. U tom trenutku, brend koji je osnovao galerista iz Kopenhagenam Frans Truelsen, bio je mali projekat fokusiran na luksuzne osnove garderobe. Prava prekretnica se dogodila kada su se 2009. priključili Ditte i Nicolaj Reffstrup, bračni par sa velikom vizijom. Ditte, kao kreativna direktorka, i Nicolaj kao CEO, doneli su novi talas energije i transformisali brend u globalnom prepoznatljiv koji iznova definiše skandinavsku modu. Umesto tradicionalne skandinavske estetike poznate po minimalizmu i svedenim bojama, Ganni je ponudio vedre boje, odvažne dezene i oblike koji odišu individualnošću. Njihov moto je ’’moda bez napora’’ – komadi su nosivi, ali istovremeno dovoljno odvažni da se izdvojite iz mase. Neki od najprodavanijih komada su Bou torba, kaubojske čizme, vuneni džemper.

Filozofija – spoj elegancije i opuštenosti

Ganni  je brend koji balansira između ženstvenosti i sportskog duha, fokusirani su na ready-to-wear kolekcije. Kako Ditte kaže ’’radi se o kontrastu –  nositi nešto ženstveno i upariti to sa patikama ili farmerkama’’. Ovaj spoj praktičnosti  i elegancije, inače specifičan za Kopenhagen, doprineo je razvoju jedinstvene Ganni It devojke,  koja svoj stil nosi sa samopouzdanjem, bez namere da se uklopi u tradicionalne norme. Kroz njihove kolekcije vidimo haljine sa cvetnim dezenima, džempere sa prepoznatljivim naborima, i druge komade koji pozivaju na igru. 

Održiva moda – odgovornost u srcu brenda

Iako nije potpuno održiv brend, Ganni se trudi da postane najodgovornija verzija sebe. ‘’ Nismo savršeni ali se trudimo da svakog dana napravimo bolje izbore’’, poručuju iz Gannija. 

Jedan od ključnih razloga popularnosti jeste njihova sposobnost da spoje modu sa modernim kulturnim trenutkom. Kroz društvene mreže stvorili su zajednicu poznatu kao #GanniGirls, koja okuplja žene širom sveta koje se identifikuju sa ovim jedinstvenim stilom. Poznate ličnosti kao što su Beyonce, Miley Cyrus, Bella Hadid, ali i brojne influenserke, Alexa Chung, Pernille Teisbaek, često biraju Ganni. Oni su uspeli ono što retko kome polazi za rukom, njihovi komadi su dizajnerskog kvaliteta ali po cenama koje su daleko povoljnije u poređenju sa mnogim luksuznim brendovima. Tu su da inspirišu i da omoguće svakome da kroz modu izrazi svoju sopstvenu priču.

Foto: Instagram @ganni

POVEZANE VESTI