Zašto toliko ushićeno iščekujemo kolekciju Phoebe Philo

Tekst: Maja Bunčić

U roku od svega par dana tek kreiran Instagram nalog pod imenom „Phoebe Philo“, bez bukvalno ikakvog kontenta zapratilo je preko 180.000 ljudi. Svi oni čekaju samo jedno: 23. septembar.

Kako se bude bližio najveći modni mesec u godini, tako je više nego izvesno da će  broj pratilaca na nalogu „Phoebe Philo“ rasti, dok će posete na sajtu pod istim imenom već od jula – kada se očekuju prvi komadi najavne kolekcije verovatno srušiti sajt, a ako smo možda predaleko otišli sa predviđanjima, nismo sa činjenicom iza koje vrsto stojimo: sve što se na tom sajtu pojavi u periodu od jula do lansiranja kolekcije, biće rasporadto.

Zašto je tako dovoljno govori prošlost ove čuvene dizajnerke, koja je od relevantnih, ali ne i uber popularnih brendova kao što su Chloé i Celine, načinila do te mere prepoznatljiva imena, da ste jednostavan natpis Celine u beloj boji, na klasičnoj crnoj majici mogli videti posvuda po ulici – u svakom gradu i delu ove države ili bilo koje druge na planeti. U pitanju je naravno kopija, koju su nosile (i dalje nose) čitave armija žena, koje žele da poseduju makar nešto sa imenom ovog brenda. Iako su sasvim izvesne šanse da nemaju blagu predstavu o tome ko je žena koja stoji iza imena Celine.

U pitanju je Britanka koja se pre pola veka rodila u Parizu, napravila boom na modnoj sceni, potom se povukla bez traga i glasa na čitavih pet godina, a potom ju je u nameri da napravi brend sa sopstvenim imenom finansijski podržao niko drugi do jedan od najvećih lukusznih konglomerata LVMH. Ako vas u pokretanju biznisa podrži Bernard Arnault, onda su šanse da ne uspete, pa nikakve.

Ako ove podatke ne smatrate dovoljno dobrim da bi se opravdalo nestrpljenje koje vlada među modnim poznavaocima širom sveta, onda će vas stavke u nastavku definitivno ne samo ubediti da je išekivanje opravdano, već ćete možda poput nas i vi zapratiti „Phoebe Philo“ Instagram nalog bez kontenta.

Kakav je uticaj na modu donela pojava Phoebe Philo?

Phoebe je tokom Y2K ere donela preko potrebnu proičišćenu estetiku, a ženama sa office poslovima koje se nisu udobno osećale u potpeticama i uskim suknjama, prikazala kako izgleda sloboda sofisticiranog business izgleda.

Koje je trendove uvela?

To su pod broj 1. definitivno „uggs“ čizme, koje su postale hit nakon što ih je ona prikazala na Céline reviji. Philo je uvela trend oversized košulja i pantalona, koji instant postaju stilska uniforma. Njene torbe sada su kultni komadi, a među kojima se izdvajaju najprodavanije: Luggage i Classic Box bag za Celine.

Kakav značaj je dala svetu mode?

Jedan od najznačajnijih doprinosa Philo-ove modi je bila njena sposobnost da stvori modernu, minimalističku estetiku koja je bila jednostavna, ali elegantna. Njen rad bio je fokusiran na kvalitetne materijale i perfektnu izvedenost kroja, umesto na poklanjanje pažnje „nebitnim“ detaljima. Minimalistički pristup modi koji sa sobom nosi istovremeno prefinjenost, šik, eleganciju, ležernost i dominantnost, spoj su koji ni jedan dizajner pre nje nije uspeo da postigne. Mnogima koji su nakon Phoebe došli bila je više od inspiracije, stvorila je kompletan modni stil, a jedan od brendova koji ga je usvojio je čuveni The Row.

Kako je izgledao njen proboj na modnu scenu?

Nakon završetka srednje škole u Parizu, Philo se preselila u London i upisala prestižni Central Saint Martins koledž za umetnost i dizajn. Modnu karijeru otpočela je 1997. kao asistenkinja Stelle McCartney u prestižnoj modnoj kući  Chloé, da bi na čelo brenda stupila četiri godine kasnije i već zahvaljujući prvim transformacijama koje je donela, uspela da poveća prodaju za fanastičnih 60 posto.
2008. godine Phobe zauzima mesto kreativnog direktora modne kuće Celine, čije kultne komade transformiše u najpoželjnije ne u samo datoj sezoni, već i godinama kasnije. Diazjnerka ovde tokom čitave decenije koju je provela u jednom od omiljenih francuskih modnih brendova, uspostavlja novu eru sofsiticiranog minimalizma sa neočekivanim twistom, pristup koji od kada se povukla 2018. niko nije uspeo da nadmaši. To će verovatno moći samo ona sama, te nas uopšte ne bi iznendilo ako „Coco Chanel njene generacije“ kako su je nazvali, ove jeseni prevaziđe samu sebe.

Foto: Promo

POVEZANE VESTI