Rose de Mai – Domaći brend autentičnih torbi koji slavi slow fashion modu

Tekst: Milena Veselinović

Njeno lice privlači pažnju, prepoznajemo je sa mnogobrojnih kampanja, međutim, ona je mnogo više od modela. 

Kako Ana Sekulić za sebe kaže, ona je psychologist in the making, a osim toga je veliki kreativac u svetu modelinga koji svoju strast ka stvaranju kanališe na produktivne načine. Upravo njena ideja i upornost stoje iza Rose de Mai, slow fashion brenda šarmantnih, unikatnih torbi koje očaravaju publiku. Ana sa istom posvećenošću istražuje i svet fotografije, a svoj portfolio uspešnih kampanji za domaće dizajnere i brendove gradi laganim ali sigurnim koracima – ovoga puta iza kamere, u ulozi fotografa.

Do sad si uradila puno kampanja za poznate regionalne i svetske brendove. Kakva ti je iskustva donela karijera modela i kako si ta saznanja implementirala u svoj biznis?

Karijera modela me je učinila snažnijom i unela senzitivnost kada je poimanje drugih ljudi u pitanju. Ljudi olako osuđuju i donose zaključke koji su pogubni po druge, bez razmišljanja o tome kako bi im bilo da su im u koži. Mislim da je izloženost koju sam doživela u modelingu, vremenom i kroz mnogo kontempliranja, doprinela da budem blaža prema drugima, a samim tim, kako to obično biva, i prema sebi. Saznanja iz sveta modelinga su prirodno i spontano legla u sve što radim vezano za Rose de Mai. Studio i snimanja su moj prirodni habitat i nešto gde se osećam kao kod kuće. To je doprinelo da u taj aspekt vođenja biznisa i kreiraranja brenda zakoračim sa većom sigurnošću. 

Kako je nastao brend Rose de Mai i zašto si se odlučila da to bude baš brend tašni?

Nastao je sasvim spontano. Sad kad se osvrnem, shvatam da sam kroz život uvek pratila impulse koje sam osećala u sebi. To je verovatno bio dug nesvesni proces koji sam samo jednog dana osvestila i rekla sebi, “okej, ja ovo želim, šta sve treba da uradim da bi se desilo?” i bi Rose de Mai:). 

U kojoj meri iskustvo u svetu modelinga utiče na tvoj dizajn i estetiku u kreiranju?

Verujem da utiče najviše na fotografiju i kreativni smer. Što se samih modela tiče to je uvek igra evergrina i onoga što u datom trenutku osetim da me vuče.

Osnivanje ličnog brenda i izrada aksesoara zahteva različite veštine od modelinga. Kako si se prilagodila tom izazovu i u kom smeru želiš da razvijaš Rose de Mai?

Ja sam veliki radnik i uživam u procesu učenja i eksperimentisanja. Mnogi ljudi ne shvataju da su greške neminovnost i deo procesa bez kojih nema napretka. To ih nažalost savlada i na kraju odustanu od svojih snova. Ne treba biti strog, niti padati u očaj, već samo prepoznati gde je greška i kako je sledeći put izbeći. To je recept za mudrost. Naravno, to je uvek lakše reći nego uraditi. Perfekcionizam je varka i utopija, a nekad i alibi. Visoki standardi su ono na šta ljudi misle kada za sebe tvrde da su perfekcionisti. Perfektno – ne postoji. Moja sreća, (a verovatno i zasluga) je što većinu stvari koje sam radila u životu nisam doživljavala kao posao, jer su optimizam i entuzijazam preovladavali i činili da se osećam zahvalno što imam mogućnost da se time bavim. Tako je bilo sa modelingom, stvaranjem brenda, fotografijom i ostalim stvarima koje su deo mog života.

Tašne koje kreirate su autentičnog dizajna, i izrađene u limitiranim serijama od italijanske kože. Sa kojim si se preprekama susrela pri pokretanju sopstvenog biznisa na našim prostorima, budući da je održiva moda koncept koji se ovde još uvek razvija?

Prepreke su, verujem, bile one koje iskusi svako ko počinje nešto novo. Za te prepreke, pored težnji da se stvori što kvalitetniji proizvod i da se neprestano uči o svakom aspektu biznisa, lek je i samo vreme koje radi za vas.

Važiš za izuzetno svestranu ličnost. Kako pronalaziš balans u svemu što radiš, šta je ono što te motiviše na aktivnost?

Majčinstvo me je učinilo efikasnijom osobom. Nema mesta prokrastinaciji. Ukoliko hoćeš da neki posao bude završen, završavaš ga čim ti se ukaže prilika. Koliko god izlizano bilo, istina je da deca predstavaljaju nenormalnu ljubav koja daje nadljudsku snagu. Ono što mislim da je kod mene izraženo su efikasnost, snalažljivost i ogroman entuzijazam. Dešavalo mi se da u pola noći napišem tekst neke pesme ili razmišljam o sledećem modelu torbe, jer me je beba probudila 7. put te noći i za mene više nema spavanja.

Imaš li svoj omiljeni model iz Rose de Mai kolekcije i kako je najradije kombinuješ?

Iz nekog razloga mi je jako teško da izdvojim omiljeni model… verovatno imam omiljenih pet (smeh). U ovoj fazi života najradije ih kombinujem u skladu sa tim koji staje u kolica ili u koji mogu da mi stanu pelene. Za jedno dve godine ću imati bolji odgovor. Ono što mogu reći za većinu modela Rose de Mai jeste da su laki za uklapanje u različite varijante: istu torbu možete nositi od jutra do večeri kroz sva godišnja doba, i tako godinama.

Šta je za tebe individualizam nad konformizmom?

Drago mi je što ste mi postavili ovo pitanje, jer mislim da nam svima (nažalost) treba imaginarna dozvola (koju paradoksalno sami sebi treba da izdamo) za autentičnost i otklon od onoga što je “in” i što je “trend”. Mislim da smo se izgubili u moru nametnute estetike i onome što čini da verujemo da moramo da budemo “kul” i da za to postoji određeni recept. Naravno, razlog što je taj poriv tako snažan u svima nama jeste zbog neutažive želje za pripadanjem, želje da se bude prihvaćen, da se bude viđen kao uspešan. Smatram da su ti porivi, koji su u ljudskom biću od vajkada, izrazito sada na snazi, jer smo paradoskalno u isto vreme otuđeni više nego ikad, a željni pripadnosti. To je dihotomija koja mora živeti u svima nama, samo je u ovo naše virtuelno/vizuelno doba uzela maha u domenu taštine, a to nije donelo previše dobrog.

Za mene je individualizam sloboda. Činjenica da nećemo izgubiti ni promil samopoštovanja ukoliko rizikujemo i ne uspemo. Stajanje čvrsto na zemlji bez obzira na to kako naše bivstvovanje izgleda u društvu kojem pripadamo. Pa na kraju krajeva može se prevesti i kao – ne shvatati sebe previše ozbiljno. Svedoci smo svakodnevnih objava na drustvenim mrežama ljudi koji toliko sebe shvataju ozbiljno da počnu da dobijaju obrise karikatura i parodije. Srećna sam što se u tom kontekstu osećam oslobođeno. To nije došlo tek tako, i iz ugla budućeg psihologa moram priznati da tu slobodu dugujem višegodišnjem psihoterapuetskom procesu koji svakom toplo preporučujem. Moja želja zbog svega gore navedenog je bila da stvorim brend čiji modeli će biti aktuelni i za deset godina i koji se obraća najrazličitijim ženama, pa i najrazličitijim aspektima jedne žene. Volim što su žene koje vole moj brend različitih profila i što barem na tom mom parčetu interneta raznovrsnost živi.

Foto: Rose de Mai

POVEZANE VESTI