Podržavate li clean makeup ? Ovo su proizvodi koje biramo za sezonu pred nama

Tekst: Milena Veselinović

Iako često u vrtlogu modernog vremena stavljamo brzinu i praktičnost iznad svega, postoji suptilna tendencija da se postepeno vratimo prirodi i potražimo utočište u clean beauty sferi.

Čista lepota, nije samo trend koji privlači pažnju već i određena vrsta filozofije koja podržava zdraviji, svesniji pristup nezi kože ali i šminkanju. Šta zapravo čini šminku ’’čistom’’ i koji se brendovi ističu na tržištu?

Kako bismo definisali clean makeup?

Termin ’’clean’’ u kontekstu šminke može biti zbunjujući, budući da industrija lepote još uvek nema striktne regulative za njegovu definiciju i postoje višestruka tumačenja. Takođe, neretko se dešava u praksi da potrošači smatraju jedno, a brendovi nešto drugo. Čista lepota bi u osnovi označavala proizvode koji su sertifikovani, netoksični i efikasni, cruelty-free, potencijalno i plant-based, ne sadrže štetne sastojke koje definiše EWG, i čija je većina sastojaka prirodnog porekla. Ovi proizvodi ne samo da su bezbedni za upotrebu, već su i etički proizvedeni, sa naglaskom na održivost i bez okrutnosti prema životinjama.

Ove sastojke clean brendovi ne smeju koristiti

Postoji lista komponenti za koje se nakon godina istraživanja utvrdilo da nisu dobre za primenu jer su povezani sa zdravstvenim problemima, kožnim iritacijama i drugim posledicama. Lista sastojaka je podugačka, ali prema Credo clean standardu postoji 12 koji se nalaze na crnoj listi. To su između ostalih parabeni, fomaldehid, aluminijum, ftalati, petrolatum, sintentički mirisi, talk, hidrokinon, triclosan, živa. Odmah da razjasnimo nešto što bi trebalo imati na umu – nisu svi sintetički dobijeni sastojci loši po vas.

Zašto je prisutnost clean makeup-a važna?

Rastuća zabrinutost i edukacija potrošača doveli su do sve veće popularnosti clean beauty proizvoda koji su svoju ekspanziju doživeli tokom 2017. godine. Veliki trgovinski lanci poput Sephore, Ulta Beauty i Target definisali su svoje standarde za čiste proizvode, dok je retailer sa najstrožijim kriterijumima Credo Beauty, koji ima svoj Credo clean standard detaljnije pojašnjen ovde. Oni su, između ostalog, zabranili primenu preko 2700 sastojaka koje smatraju nepogodnim. Čista šminka nije samo etički izbor – ona obično koristi sastojke koji su dobijeni iz održivih izvora i nisu testirani na životinjama, čineći je idealnom za svesne potrošače koji prioritizuju svoje zdravlje, dobrobit i zaštitu okoline. Pored toga što je sigurna za upotrebu i ne sadrži toksične hemikalije, clean makeup često koristi organske i prirodne sastojke poput pigmenata iz voća i povrća, aloe vere, skroba, koji su znatno nežniji za našu kožu.

Brendovi koji podržavaju ove standarde takođe daju prednost raznim ekološkim inicijativama, mnogi među njima su veganski, cruelty-free i koriste održiva pakovanja koja minimalno štete okolini. Danas je veliki broj brendova na tržištu, a među njima i Jones Road, Merit, Summer Fridays, Ilia, Westman Atelier, Milk, Kosas, Burt’s Bees, Iris&Romeo, Exa. Merit je dostupan u Sephora, i on predstavlja suštinu clean beauty pokreta, proizvoda prilagođenih za modernog minimalistu. Sa fokusom na kvalitet umesto na kvantitet, Merit je sačinio pažljivo odabranu liniju proizvoda koja omogućava korisnicima da postignu željeni efekat na licu, uz poštovanja clean beauty načela.

11:11 izbor za sezonu pred nama

U nastavku delimo naše favorite koji odražavaju vrednosti kože želimo da podržimo – visoke standarde kvaliteta, zdravlje, opštu dobrobit i svestranost. Ovi brendovi ne samo da obećavaju poštovanje definisanih načela, već i dokazuju višegodišnju posvećenost kreiranju kvalitetnih, efikasnih, a sigurnih proizvoda. Od hranljivih krema koje daju koži zdravu blistavost i hidrataciju, preko maskara čije formule ne iritiraju oči, pudera i rumenila koji neguju, kremastih senki sa SPF-om, do ruževa obogaćenih vitaminima, naš fokus je na proizvodima koji će unaprediti lepotu bez kompromisa.

Foto: Promo

POVEZANE VESTI