Loro Piana – vek prefinjenosti utkan u tihi luksuz

Tekst: Jovana Ristić

Kažu da ne bi trebalo suditi o knjizi na osnovu korica, ali ne možemo ostati ravnodušni kada pogledamo Assouline izdanje koje slavi stogodišnjicu brenda Loro Piana.

Italijanska kuća, koja je postala sinonim za quiet luxury, započela je svoj put u severnom Pijemontu, gde su lokalni pastiri vekovima preli čistu, netaknutu vunu svojih ovaca, stvarajući tako materijal koji će postati temelj jednog od najuglednijih brendova u svetu mode. Uz pomoć kestenja koje je korišćeno za bojenje i obradu vune, ovaj region je stekao reputaciju na osnovu svoje stručnosti, a tehnološki napredak omogućio je prelazak na modernizovane mehaničke sisteme.

Razvoj brenda – nasleđe i inovacija

Od otvaranja prve tekstilne fabrike Pietra Loro Piana 1924. do prvih kolekcija tkanina iz 1926. godine, Loro Piana je stvarala muške tkanine koristeći inovativne dizajne. Pod vođstvom Franca Loro Piana, brend je nakon Drugog svetskog rata zakoračio u eru luksuza, birajući retka vlakna poput alpake i kašmira, i stvorivši grb koji i danas predstavlja simbol kuće. Dolaskom osamdesetih godina, Loro Piana pod vođstvom Serđa i Pjer Luiđija, prešla je od dobavljača luksuznih tkanina, do kreatora gotovih proizvoda i modnih dodataka. Sa kolekcijom koja se širila, predstavljena je revolucionarna ’’Storm System’’ tehnologija za vodootpornu i odeću otpornu na vetar, od prirodnih materijala.

Kada kažete Loro Piana, odmah pomislite na nenametljivu eleganciju, prefinjenost i old money vajb, kao i najfinije materijale od kojeg je izrađena garderoba. Osnovu estetike čine vrhunski kašmir, retka vuna vicuña, meka alpaka. Takođe, tu su i Pecora Nera – retka prirodna tamna vuna sa Novog Zelanda, kao i Baby Casmere, najekskluzivniji kašmir na svetu, koji se pažljivo češlja od mladih koza u Mongoliji.

Ikonični komadi i estetika brenda

Krojevi Loro Piana su istovremeno sofisticirani i jednostavni, dizajnirani da naglase prefinjenost i lični stil. Odlikuje ih besprekorna izrada i posvećenost detaljima. Rezultat je odeća koja je estetski privlačna, a pre svega funkcionalna. Njihovi komadi su najčešće u neutralnim tonovima, inspirisani prirodom, mekih silueta koje pružaju nenadmašan osećaj elegancije i komfora. Sinonim su za timeless lepotu, koja je otporna na trendove. Danas imaju modnu liniju za muškarce, žene i decu, kao i aksesoare, obuću i torbe.

2013. godine brend je postao deo LVMH grupacije, i tada su proširili svoju paletu materijala uvođenjem Sobiati lana i osnivanjem akademije za obuku novih zanatlija. Stogodišnjicu svog osnivanja proslavili su izdavanjem knjige ’’Master of Fibres’’, koja kroz svoje stranice odaje počast šest generacija posvećenosti, kao i neprikosnovenom majstorstvu. Ova knjiga, u svom raskošnom izdanju, odražava senzorni pristup luksuzu koji brend neguje.

Danas, Loro Piana ostaje posvećena inovacijama, visokim standardima kvaliteta, i podršci lokalnim zajednicama, kreirajući proizvode koji predstavljaju sam vrh svetske modne scene. Ujedno održavaju neprekidnu posvećenost očuvanju vrsta koje obezbeđuju najkvalitetnija vlakna i materijale. Ova kuća prevazišla je okvire modnog brenda, i postala nasledstvo koje se sa poštovanjem prenosi generacijama, odražavajući ceo vek sofisticiranosti duboko utkane u Loro Piana estetiku.

Foto: Loro Piana

POVEZANE VESTI