Killers of the Flower Moon: još jedan Oskar za Di Kaprija?

Tekst: Ivona Lekan

Potresna priča u kojoj legendarni trojac na platnu oživljava užasnu prošlost i ruši američki san, ozbiljna je konkurencija Openhajmeru u trci za Oskara i najiščekivaniji film ove jeseni.

Suviše užasna da bi bila istinita, povest o tragičnim ubistvima izuzetno imućnih članova Osage plemena koja je 1920-ih obavila Oklahomu, poslužila je kao inspiracija Martinu Skorsezeu da stvori još jedan film koji važnu temu predstavlja na istorijski i kulturološki dosledan, a istovremeno emotivan, pitak, neodoljivo uzbudljiv i neizvestan način.

Tri sata i dvadeset šest minuta zvuči dugo, ali Leonardo Di Kaprio, Robert De Niro i Lili Gledston nam u zadivljujućoj mešavini kriminala i vesterna nude snažan koktel emocija koji drži pažnju, otvara važna pitanja, navodi na duboka razmišljanja i u potpunosti opravdava dužinu koja je gotovo identična njegovom konkurentu za Oskara.

Istina priča koja budi najdublje emocije

Inspirisan istoimenom knjigom Dejvida Grana iz 2017. i užasnoj stvarnoj radnji, Skorseze odlučuje da snimi ozbiljnu dramu koja govori o užasnim ubistvima Osage nacije početkom 20. veka, u kojima su mnogi bogati Indijanci u Oklahomi ubijeni od strane ljudi koji su hteli novac i zemlju bogatu naftom. Preko 100 dana snimanja i pisanje novog scenarija prolongirali su završetak neizvesnog trilera koji je konačno stigao u bioskope 20. oktobra.

 

U složenoj radnji u kojoj Ernest (Di Kaprio) biva uhvaćen u prljave šeme ujka Bila (De Niro) moćnog i pohlepnog čoveka koji ga nagovara da oženi Moli (Lili Gledston) kako bi mogao da nasledi njeno ogromno bogatstvo, ispunjena je prepoznatljivim Skorsezeovim neizvesnostima, začkuljicama i iznenadnim preokretima. Brilijantna gluma i uverljivost likova na trenutke nas navode da poverujemo u ljubav i pravdu, pa čak i kada – svaki član Moline porodice, jedan po jedan, počinje misteriozno da umire – nada i neizvesnost ostaju prisutni.

Autentični kostimi i dirljiva muzika Robija Robertsona 

Predvođeni Skorsezeom, filmski stvaraoci su težili da budu autentični u načinu na koji su prikazali tradicionalnu odeću Osage plemena, sve do poslednjeg detalja. Osage su bili dovoljno bogati da dokumentuju svoj život i odeću rekla je Žaklin Vest, kostimografkinja filma. „Malo ljudi na svetu je to moglo da priušti, ali oni su dokumentovali svoje živote i svoja putovanja i kako su lepo živeli. Oslonila sam se na njih.”

Imali su svoj autentičan stil, oko za luksuz, kombinovanje ukrasa, boja i detalja. Nosili su najbolju francusku, italijansku, njujoršku modu, išli su u korak sa frizurama i obućom. Ali, možda najbolji primer njihovog šarenog sjaja i bogate kulture su venčanja. Scena u kojoj Moli i njene sestre deveruše stoje u bogato izvezenim suknjama, ručno ispeltenim kaiševima i vojničkim kaputima po meri, zajedno sa mesinganim dugmadima i pletenim epoletama, u najmanju ruku je spektakularna.

Zajedno sa muzikom pokojnog i legendarnog Robija Robertsona kome je film posvećen i koja celokupnom ostvarenju daje izuzetan tempo i autentičnu atmosferu, Killers of the Flower Moon je snažna, emotivna i srceparajuća drama koju ne želite da propustite.

U trci za Oskara

Da je ovo jedan od najboljih Skorsezeovih filmova, a Di Kaprijevih uloga, komentari su koji su se mogli čuti nakon dirljive premijere. Predviđanja za nominacije za Oskara su brojna i uključuju ona za najbolji film, najboljeg režisera, najboljeg glumca, glumicu i najboljeg sporednog glumca, najbolji adaptirani scenario, originalnu muziku, filmsku montažu, dizajn produkcije, kostimografiju i zvuk.

Da li će izostanak doslednog epiloga koštati Openhajmera Oskara ili će Di Kaprio staviti još jednog na svoju policu, kao i da li će Lili Gledston postati prva indijanska glumica koja je osvojila Oskara za glavnu glumicu – ostaje da saznamo, ali je jedno je sigurno – Killers of the Moon je jedan od onih filmova koji će se zauvek pamtiti i dugo prepričavati.

Foto: Promo

POVEZANE VESTI