Kako je moda definisala moć, privilegiju i pretencioznost u trećoj sezoni serije ’’White Lotus’’

Tekst: Jovana Ristić

Sunce nad Koh Samuijem ne osvetljava samo plaže i džungle – ono nemilosrdno osvetljava i svaku poru luksuza, svaku svilenu haljinu, i brendove koji govore: ’’Ovo je svet onih koji mogu sve.’’

Treća sezona serije ’’The White Lotus’’ još jednom nas ne vodi samo kroz psihološki tobogan likova, već i kroz njihov nimalo manje atraktivan garderober. On je ogledalo društvenih hijerarhija, ličnih drama, ali i taštine. 

Zanimljivo je da je popularnost serije otišla toliko daleko da je H&M lansirao limitiranu kolekciju inspirisanu trećom sezonom. Komadi su dizajnirani u duhu same priče – prozračni su, izgledaju sofisticirano, ali imaju pristupačniju cenu. Time se potvrđuje moć serije ne samo da reflektuje trendove, već i da ih stvara.

Moda kao oružje moći

Odelo možda ne čini čoveka, ali dobar outfit u seriji igra jako veliku ulogu. Talentovana kostimografkinja Alex Bovaird, već poznata po brilijantnoj modnoj naraciji kroz prethodne sezone, u ovom poglavlju serije podiže modni jezik na viši nivo. Ovde fokus nije stavila samo na lepe i trendi komade, nego ih je prikazala kroz prizmu statusnih simbola, govoreći kroz njiih o borbi za pripadnost, ali i o odbrambenim mehanizmima skrivenim iza Valentino šljokica i Hermès kaftana.

Kate, Jaclyn i Laurie – modni trojac ili zlatna konfuzija?

Jaclyn, jedna od glavnih junakinja, oličenje ektravagantne sujete, nosi Valentino, Gucci, Hermès i kroz svaki outfit nam poručuje da je vidimo i upamtimo. Opsesija logotipima dostiže vrhunac u epizodi u kojoj nosi svetlucavu Valentino haljinu sa ispisanim imenom brenda, Gucci šešir, a zatim i Hermès print koji grmi luksuzom, čak i kada je reč o ’’jutarnjem pomirenju’’ u svilenom kaftanu. Laurie je žena koja pokušava da parira, ali uvek ostaje negde u senci. Njeni izbori – Johanna Ortiz, Loewe, Tara Matthews – deluju promišljeno, ali ne nose sigurnost žene koja zna gde pripada. Kako Bovaird ističe, Laurie nosi dizajnersku garderobu, ali ne onu ’’pravu’’. Ona je odraz pokušaja da se ne zaostaje u borbi za društvenu pripadnost, čak i kada se ne oseća baš najbolje u hotelu sa pet zvezdica. Tri drugarice možda dele dizajnerske ormare, ali ne i unutrašnji mir. Kate oblači Valentino, Alemais, Ulla Johnson, svedenije komade, ali i dalje bira brendove koji poručuju ’’i ja sam deo ovoga’’, samo nešto tišim tonom. Njena odeća balansira između suptilne dekadencije i modne sigurnosti.

Victoria Ratliff – južnjački šarm

U svojoj Lanvin haljini i sa Gucci torbom sa bambus drškama, Victoria podseća na južnjačku damu čiji glamur nije slučajan. Njena odeća pažljivo stilizovana, i nepogrešivo pozicionirana, jasno komunicira da je dama iz visokog društva. Dodaci poput David Webb nakita čine je još glamuroznijom, i dodatno potvrđuju njen imidž privilegovane supruge.

Chelsea i Chloe – nova generacija sa oštrim stilskim rečnikom

I dok su nešto zrelije dame u Chanelu i Hermèsu, Chelsea i Chloe zrače mladalačkom drskošću – tako ih je barem kostimografkinja Bovaird videla. Chloe nosi zebra-print Jacquemus torbu, dok Chelsea pokazuje koliko stilski uticaj može imati ’’Stay gold’’ ogrlica, koja se ispostavilo nosi narativni simbol njene sudbine. Pored toga, za nju su birali nešto vintage komada, kao i Louis Vuitton Kalahari torbu.

Treća sezona serije ne priča samo kroz dijaloge i zaplet, već i kroz tkanine, dizajnerske brendove i aksesoare. Moda nije dodatak narativu, već njegov najverniji prevodilac. U ovom svetu gde je privilegija tiho agresivna, a pretencioznost ukrašena biserima i svilenim haljinama, odeća ne skriva, već razotkriva – ko smo, šta želimo i koga pokušavamo da ubedimo gde pripadamo.

Foto: Pinterest Arhiva, Imdb

POVEZANE VESTI