Crtice iz svetske kinematografije – Najgledaniji klasični i crno-beli filmovi prošlog veka

Tekst: Marija Mladenović

Koliko god voleli savremena filmska ostvarenja sa impresivnim specijalnim efektima i naprednom tehnologijom upregnutom da što bolje dočara neke potpuno nerealne stvari, nešto je neodoljivo privlačno u povratku klasicima.

Crno-beli filmovi prošlog veka jedinstvena su prilika da doživimo kinematografiju u najčistijem obliku, bez distrakcija modernih dostignuća.

Ovo su filmovi koji nas vraćaju u neko drugo vreme kada su gluma, scena i režija bili srž. Ne kažemo da danas nisu, ali tada it was all about that – ovo je bilo središte filmskog iskustva.

S vremena na vreme modnu industriju uzburka dizajn koji nije konvencionalan, i koji vas izmešta iz dosadne svakodnevice – koliko bizarno nešto može biti? U nastavku sa vama delimo neke od najčudnijih modela dizajnerskih tašni koje smo do sad videli, a imamo utisak da su kreatori tek krenuli da eksperimentišu u ovoj sferi.

Psycho (1960): Kada se spomene ime Alfreda Hitchcocka, ovaj film sigurno padne na pamet većini. Psihološki triler koji se bavi temama mentalnih bolesti i mračnih opsesija. Napeto i kompleksno ostvarenje, a scena pod tušem postala je kultna i sinonim za filmski horor.

Vertigo (1958): Ovo je priča o ljubavi, prevari i posesivnom ponašanju. Detektiv John pati od akrofobije i dobija zadatak od svoj prijatelja da prati misterioznu ženu, Madeleine. Film je postao poznat po inovativnoj upotrebi kamere i nesvakidašnjem vizuelnom stilu.

Sunset Boulevard (1950): Režija Billyja Wildera i film noir, prikazuje mračnu stranu Hollywooda. Priča prati Joea Gillisa, neuspešnog scenaristu koji postaje ljubavnik bivše filmske dive, Norme Desmond. Ovo ostvarenje kritikuje industriju zabave i slavu, a nezaboravne replike i scene čine ga pravim klasikom.

Breakfast at Tiffany’s (1961): Adaptacija romana Trumana Capotea, ovaj film govori o životu Holly Golightly, ekscentričnoj devojci iz Njujorka, i njenom odnosu sa mladim piscem Paulom. Maestralna Audrey Hepburn u jednoj od svojih najpoznatijih uloga, donosi u lik Holly eleganciju i šarm. Film volimo zbog njegove romantične i zabavne atmosfere, ali i slikovitog prikaza emotivnih previranja i nesigurnosti.

City Lights (1931): Charles Chaplin je u ovom filmu spojio emocije i svoj neprikosnoveni humor na nezaboravan način. Skitnica se zaljubljuje u slepu devojku kojoj pokušava da pomogne da vrati vid. Ovo ostvarenje nas podseća na snagu ljubavi i dobrote, a Chaplinova gluma i režija čine ga jednim od najlepših filmova.

The Apartment (1960): Romantična komedija u čijem se središtu nalazi C.C. Baxter kojeg tumači legenda Jack Lemmon, zaposleni je čovek u velikoj korporaciji, koji pozajmljuje svoj stan šefovima za njihove ljubavne afere. Zaplet počinje kada se on zaljubi u lift operaterku Fran Kubelik koju tumači Shirley MacLaine.

Sabrina (1954): Ljubavni trougao između dveju braće iz bogate porodice i ćerke njihovog šofera. Lik Sabrine tumači Audrey Hepburn, jednog od braće Humphrey Bogart, drugog William Holden, a film je pun romantičnih i zabavnih segmenata. Komedija koja će vas zabaviti na tako mnogo nivoa, vredi pogledati.

Gone with the Wind (1939): Dobio je čak 10 Oskara, a toliko čuvenih replika se prepričavaju i danas, decenijama nakon ovog impresivnog filma. Vivien Leigh u ulozi Scarlett O’Hara, i Clark Gable u ulozi  Rhetta Buttlera, Prohujalo s vihorom emotivna je saga o ljubavi, porodici, zabludama i neostvarenim željama.

The Philadelphia Story (1940): Bogata naslednica Tracy Lord (Katherine Hepburn) nalazi se u ljubavnom trouglu između bivšeg muža i novog verenika – ovo već obećava dobru zabavu. Na istom filmskom platnu su i velika imena poput Cary Granta i James Stewarta, što čini ovaj film zaista odličnim načinom da provedete lagano nedeljno popodne.

To Have and Have Not (1944): Film je inspirisan romanom Ernesta Hemingwaya, i govori o kapetanu Harryju Morganu, koji upada u izvesni sukob tokom Drugog svetskog rata. Film je poznat po hemiji između glavne glumice Lauren Bacall i Humphreya Bogarta, a volimo ga zbog napetog zapleta i snažno prikazanih likova.

Singin’ in the Rain (1952): Na našoj listi našao se i jedan mjuzikl režiran od strane Gene Kellyja i Stanleya Donena, i prikazuje prelaz iz nemih filmova u zvučne. Poznati glumac pokušava da se prilagodi novoj tehnologiji, oseća da je progutan u svetu koji nije njegov, a predivne koreografije i nezaboravne muzičke numere stavljaju ga u red kultnih filmova koje ne bi trebalo propustiti.

Foto: Pinterest

POVEZANE VESTI