COS – kada se jednostavnost uzdigne, a elegancija postane dostupna

Tekst: Jovana Ristić

Od svog osnivanja 2007. godine u Londonu, COS (skraćeno od Collection of Style) jepostavio sebi jednostavan, ali ambiciozan zadatak – da ponudi kvalitetne, minimalističke i funkcionalne komade koji izgledaju kao da pripadaju svetu high end mode, ali bez tako naglašenih cena.

U eri koja modu često izaziva da bude napadna, i prenaglašena da bi bila primećena, prava sofisticiranost leži možda upravo u tišini. U promišljenosti kroja, eleganciji jednostavnosti i kvalitetu koji se ne mora dokazivati logotipima. COS je jedan od retkih brendova koji razume tu filozofiju.

Više od osnovnog: modna inteligencija utkana u svaki komad

Danas, iako je deo H&M grupe, COS funkcioniše kao nezavisni kreativni entitet, sa estetikom koja se više oslanja na arhitekturu i umetnost, nego na aktuelne trendove. Brend poštuje ’’dizajnersku etiku luksuza’’, kreirajući garderobu koja prevazilazi sezone – klasike koje možete nositi iznova, koji se mogu pozajmiti, proslediti, ili prosto ostaviti da sačekaju svoj pravi trenutak. Nije im sad sezona, ali ne možemo ne spomenuti njihove duge vunene mantile, zatim pamučne košulje, skulpturalne haljine i predimenzonirane blejzere koji imaju onu tihu samouverenu notu koju nose osobe koje znaju šta rade – i šta oblače. U ponudi su još pantalone, kupaći kostimi, torbe, suknje i sandale.

Revija koja pomera granice: COS u Atini i kakvi krojevi preovlađuju

Ove godine napravili su iskorak na modnoj sceni, tako što su organizovali spektakularnu reviju povodom spring/summer 2025 kolekcije, i to baš u Atini, u kamenom okruženju čuvenog Dionysos u Atini – mestu iz kojeg je vađen mermer za Partenon. Prizor modela koji se kreću niz čelično stepenište, između monumentalnih mermernih zidova, bio je istinski dijalog između arhitekture i odeće – čiste forme i suptilne fluidnosti. Kolekciju je obeležila kombinacija klasičnog kroja i modernih interpretacija: u ženskoj liniji dominirali su drapirani krojevi, transparentne tkanine koje su pratile pokrete tela, nežne siluete i fini materijali. Muška linija je naglašavala utilitarni minimalizam – sako bez rukava, svileni kompleti, letnje kožne jakne u slojevima preko laganih majica, sve je upotpunjeno kožnim sandalama i mokasinama. U isti mah, sve se činilo vanvremenski, a tako moderno i nosivo. Ovoj reviji su prisustvovala velika imena poput Sharon Stone i Adriena Brodyja, dodatno privlačeći pažnju na sam događaj.

COS je sinonim za inteligentnu potrošnju – najpoznatiji komad je Jennie Bag, torba koju je proslavila Jennie iz BLACKPINK grupe. Nama najbliža COS prodavnica se nalazi u Budimpešti, ali uz brojne opcije i globalnu dostupnost, brend je postao svakodnevni deo ormara modnih insajderki širom ove regije.

Foto: Instagram @cosstores

POVEZANE VESTI