Razgovori – Šminkerka Ena Jović uvodi nas u svoj tajni svet lepote, od modnih editorijala do novog beauty koncepta

Tekst: Milena Veselinović

Ona je jedna od naših najpoznatijih i najcenjenijih šminkerki čije je ime dobro poznato u krugovima beauty entuzijasta koji cene vredan i posvećen rad.

Njene kozmetičke police ispunjene su brojnim proizvodima koje želimo u svom neseseru, a šminkanjem je krenula da se bavi još tokom studentskih dana. Jedno vreme je kao manekenka živela u Japanu, gde se inspirisala tamošnjim skincare rutinama i razvijala ljubav prema svetu šminkanja. Radila je brojne editorijale i naslovnice modnih magazina, sarađuje sa brendom Chanel, a ponosna je što je u svojoj karijeri radila i na spotu sa Jesse Ware, filmu Everly sa Salmom Hayek, i što ima dugodišnju uspešnu saradnju sa Sarom Jo. Uvek će pre odabrati crveni karmin umesto ajlajnera, voli brendove Charlotte Tilbury, Suqqu, Laura Mercier i Hourglass, nije fan TikToka, ali na Instagramu uživa prilično veliku popularnost zahvaljujući svom radu. Nedavno je otvorila Beauty Concept by Ena salon koji je objedinio njenu ljubav prema kozmetici sa stavovima koje ima i filozofijom nege koju želi da prenese. Sa Enom smo razgovarali o skincare i potražili preporuke proizvoda koje je nikad nisu razočarali. 

Opiši nam svoj omiljeni jutarnji ritual?

U poslednje vreme to je umivanje ledenom vodom. Jako mi prija, razbudi me, smanji otoke, nakon toga ulazim u tuš, kupam se i perem kosu. Tako radim na svaka 2 dana, nakon čega nanosim hidratantni losion Forlle’d Refining Lotion, zatim Basing Emulsion i SPF.

Kako usklađuješ privatni život sa poslovnim, ima li balansa i šta puni tvoje baterije?

Ne mogu da kažem da sam uvek usklađena i u balansu. Kako više radim, smatram da trpi porodica, a kada sam na putovanjima i više vremena provodim sa njima, onda mi trpi posao, to moji klijenti vrlo dobro znaju. Borba je konstantna, ali biram šta mi prija i kako mi odgovara i gde sebe mogu najviše da dam, tako da pokušavam da iz toga izvučem maksimum. Najviše punim baterije putovanjima, kako sam studirala turizam, to je negde i logično. Izuzetno volim da putujem i provodim vreme u prirodi.

Reci nam nešto više o Beauty concept by Ena projektu, kako si došla na ideju da se iz makeup industrije prebaciš na skincare? 

Ljubav prema nezi i kvalitetu kože je bila oduvek prisutna kod mene. Nakon osnovne škole, htela sam da upišem školu za negu lepote, ali mi mama nije dala i upisala sam Gimnaziju, a život je otišao svojim tokom. Ali nekako sam uvek obraćala pažnju na negu. Kao klinka sam se bavila manekenstvom, živela jedno vreme u Tokiju. Njihovi šminkeri su prvo radili pripremu kože koja je znala da traje i po 40 minuta, nakon čega bi nas našminkali lagano, za 15 minuta. Ta prozračna, lepa i blistava koža i ono što danas zovu glossy skin, bila je imperativ i u ono vreme kada sam se ja bavila manekenstvom. To mi je negde ostala neispunjena ljubav i posao kojim sam želela da se bavim. Šminkanjem u Srbiji postigla sam dosta stvari koje sam volela da radim, šminkala sam poznate ličnosti koje sam želela, radila editorijale koje sam želela da radim pa i filmove. Htela sam da se pozabavim nečim drugim i unapredim svoju karijeru i ponovo učim i onda sam se ohrabrila da krenem i u ove vode. Pandemija je svemu tome presudila, tada smo svi imali dovoljno vremena da se preispitamo gde smo. Tada sam počela da učim i preusmeravam se na skincare.

Koji proizvod (makeup/skincare) te je oduševio u poslednje vreme?

Oduševio me Forlle’d, to su proizvodi sa kojima radim u salonu. Uzela sam liniju proizvoda od uvoznika i krenula njima da radim tretmane, i kako vreme prolazi sve sam srećnija i zaljubljenija u njih, istinski. Nisam imala predstavu koliko su zaista dobri. Što se tiče šminke, u poslednje vreme oduševljena sam Catrice balzamima za usne, postoje tri nijanse i zaista su neprevaziđene. Otkrila sam ih slučajno tako što je Sara Jo na jedno snimanje donela njihove proizvode.

Kako izgleda tvoja skincare rutina bez koje ne možeš da zamisliš dan?

U principu ne trošim mnogo vremena na svoje dnevne rutine samostalno. Kada imam vremena, volim da iskoristim LED lampu u svom Beauty Concept by Ena salonu. Verujem u LED svetlo koje budi kolagen. Idem kod koleginice Ljilje na tretmane lica u Novi Sad, na ručne masaže u Beogradu i redovno koristim retinol. Trenutno upotrebljavam 111 Skin retinol, pored toga La Mer The Resurfacing Treatment losion za eksfolijaciju. Kada se preko dana šminkam, kao bazu koristim Estee Lauder Advanced Night Repair, fantastičan je kao podloga, zajedno sa Forlle’d proizvodima koje imam u svom salonu. Ujutru se povremeno umivam ledenom vodom, redovno stavljam SPF, i obavezno primenjujem double cleansing metodu.

Omiljena nijansa crvenog ruža?

Petal Bouche od Violette.

U best of best kategoriji, koji proizvod iznova kupuješ godinama i uvek mu se vraćaš? 

Ajlajner MAC u nijansi taupe za japansko iscrtavanje dlačica na obrvama, koji je često rasprodat, i volim MAC Groundwork paint pot bazu za senku.

Otkrij nam puder koji se pokazao kao najbolji u tvom radu i čijim si prekrivanjem i trajanjem zadovoljna.

Koristim mnogo pudera koje bih nazvala konvencionalnim, u svom radu, Estee Lauder, Charlotte Tilbury, Chanel, MAC naravno, Make Up For Ever. Ono što bih istakla je puder koji se može kupiti u Beauty Concept by Ena salonu, i za njega sam se odlučila da bude one of a kind. Drugačiji je od svih konvencionalnih koje koristim u poslu. To je nastavak nege kože tokom dana i ima SPF. Mineralni puderi su inertni, sprečavaju razvoj bakterija, ovo je nešto što može da se maže na kožu nakon tretmana, ne zapušava pore. Linija se zove Color Science i ima mat i laganih tekstura.

Čime neguješ svoju kosu? Koji su proizvodi koji te nikad nisu izneverili? 

Moja kosa je suva i imam tanku dlaku, pa menjam proizvode jer mi se kosa zasiti. Koristim MoroccanOil kojima se uvek vraćam, L’Oreal Metal Detox, a uzela sam skoro Leonor Greyl šampon, regenerator i masku.

Postoji li makeup look koji ti klijentkinje najčešće traže?

Pojavom Instagrama i društvenih mreža dobili smo mogućnost da klijenti prepoznaju energiju, stil i način na koji neko radi i o tome se priča. Postavljam uglavnom profesionalne fotografije rađene za editorijale, a retko fotografije klijenata na Instagramu jer ne umem lepo da usnimim. Oni koji me prate znaju kako radim, i imam sreće sa klijentima jer se poklapa ono što oni vole i kako ih ja vidim. Moj moto je da šminkam osobu tako da kada je neko vidi, kaže ’’Kako si lepa!’’, a ne da prvo primeti njenu šminku. Uvek vodim računa i pričam sa klijentkinjom da je našminkam da se ona lepo oseća, a ne da samo tehnički ispratim šminkanje i trendove. Puno pažnje posvećujem tenu koji ne sme da se vidi mnogo, a trebalo bi da traje što duže. Kada su ten, obrve i trepavice dobri, sve ostalo je fantastično. To su moja tri zlatna pravila. Klijentkinje mi najviše traže ’’ono tvoje’’ ili mi pokažu haljinu i ostave slobodu da radim jer znaju kako radim. Došla sam do tog nivoa i zaista je uzajamno zadovoljstvo raditi na ovaj način. Volim da šminkam na dnevnom svetlu, klijentkinja nije okrenuta ka ogledalu već ka prozoru jer volim da se iznenade na kraju. Uvek komuniciramo sve vreme naravno, ali sve više žena mi i sedne na stolicu sa potpunim poverenjem da ne žele da se pogledaju do samog kraja, na čemu sam im beskrajno zahvalna.

Šta je za tebe individualizam nad konformizmom?

Individualizam ispred konformizma je upravo moj iskorak ka otvaranju salona, izlaženje iz zone komfora i makeupa i ulazak u nešto novo.

Foto: Ena Jović, Instagram, Privatna arhiva

POVEZANE VESTI