Žene na ivici nervnog sloma – više od mjuzikla

Tekst: Danka Grubačić

Crnohumorna priča iz kultnog filma Pedra Almodovara preneta je na pozornicu Pozorišta na Terazijama. Režija Nebojše Bradića, dve fantastične podele, haotični odnosi i rolerkoster emocija – dovoljan su razlog da je potražite na repertoaru.

Biti žena i opstati u svetu koji nije naklonjen ženama. Naći se u situacijama koje drmaju tlo pod nogama. Biti usamljena i neostvarena glumica u vapaju hvatanja za smislom. Suočiti se sa istinom, voleti, izgubiti, patiti, (ne)prihvatiti. To je podloška za tekst, prepeve i songove mjuzikla rađenog po legendarnom filmu Pedra Almodovara „Žene na ivici nervnog sloma“ koji je još te 1988. godine, kada je premijerno prikazan u Veneciji i ovenčan Oskarom za najbolji strani film, autor najavio rečima – žene su spektakularni dramski subjekti!

Crnohumorna farsa na ivici pucanja

Ovu nešto drugačiju formu mjuzikla režirao je Nebojša Bradić koji je maestralno adaptirao uzbudljiv i dinamičan Almodovarov filmski stil u pozorišnu farsu punu veselja sa tužnim podtekstom. Film je već u dva navrata bio izvođen kao mjuzikl – 2010. na Brodveju i 2015. na Vest Endu, a po rečima reditelja, srpska verzija je približnija ovoj londonskoj, za koju je Pozorište na Terazijiama i otkupilo autorska prava.

U centru priče je šarmantna glumica Pepa koja sa svojim prijateljima i ljubavnicima oslikava madridski duh 80-tih godina prošlog veka. Zaplet počinje nestankom njenog ljubavnika Ivana koji joj je poruku o raskidu ostavio na telefonskoj sekretarici. Za jednu ženu koja u trenucima emotivnog bola mora da dobije odgovore na važna pitanja, snimljene poruke nisu opcija. Ona, kao i sve žene koje se nađu u njenom stanu tokom dva dana potrega za Ivanom, želi živ razgovor.

Almodovarov dug pozorištu

Živopisne kreature ostalih likova – Lusije, Ivanove bivše žene sumnjivog razuma, njihovog sina Karlosa, sklonog fatalnom zaljubljivanju i njegove devojke Marise, fotomodela u usponu, Pepine prijateljice Kandele i njenog dečka teroriste, koji radi kao taksista, inspektora koji nepromišljeno ispijaju Pepin začinjeni gaspačo, uvode nas u haotične odnose koji rezultiraju zapletom inspirisanim onim što je Almodovar video u pozorišnoj monodrami „Ljudski glas“ Žana Koktoa. U odnosu na film, tekst je dodatno razrađen, i kao takav skladno se pretapa u pozorišnu farsu, uz dodatak muzičkih deonica koje mu daju tipični hispano zvuk.

U impozantnom mjuziklu, koji se na Velikoj sceni Pozorišta na Terazijama izvodi tri do četiri puta mesečno, možete gledati dve ravnopravne glumačke podele brojnog ansambla koji, između ostalih čine: Ivana Popović, Jelena Stupljanin, Dragan Vujić Vujke, Ivana Knežević, Nataša Marković, Slaven Došlo, Arsenije Tubić, Jelena Jovičić, Olivera Bacić Dragičević, Žarko Stepanov i Nikola Bulatović.

Budite u visokom startu za objavu aprilskog repertoara, jer su karte za izvođenja u februaru i dva objavljena u martu, već rasprodate.

Foto: Promo

POVEZANE VESTI