Vremenska kapsula – glamurozne priče ruževa kroz decenije

Tekst: Milena Veselinović

Instant transformacija, zavodljivost celokupnog makeup-a, doza samopouzdanja i elegancije – sve ovo možemo postići jednim kozmetičkim proizvodom.

Kroz decenije, ruž je postao izraz individualnosti i stilskog identiteta, odražavajući duh svake epohe i žena koje su je definisale.

Glamur starog Holivuda

Svetski poznata šminkerka Rachel Goodwin, kaže da Clara Bow, simbol 1920-ih, nije bila samo filmska zvezda već i svojevrsna inkarnacija onog što danas poznajemo kao It devojka. Njene tamne usne i precizno iscrtan Kupidonov luk su definisali beauty pravac ondašnjeg vremena. Iako su filmske kamere tih godina zahtevale nošenje isključivo crnog ruža (crveni se uopšte ne bi registrovao na kameri), svaka devojka je želela da imitira Clarin smeo i prepoznatljiv stil.

Marilyn Monroe i evolucija crvene

Niko nije sinonim za crveni ruž kao što je to Marilyn Monroe, koja je svoju idealnu boju Guerlain Rouge Diabolique nanosila u strpljivih pet slojeva. Njen izbor je takođe često bio i crvena sa narandžastim podtonom brenda Max Factor, a Merilynin uticaj je učinio ovu boju simbolom holivudskog glamura.

Sedefasto osveženje tokom 1960-ih

Ikona svetske šminkerske scene, Sandy Linter, kaže da su šezdesete godine prošlog veka donele uspon pastelnih tonova karmina sa specifičnim pearly finišom. Fotografije engleskog modela i glumice Jean Shrimpton sa roze sjajnim ružem na usnama su postale ikonične, inspirišući generacije žena da eksperimentišu u potrazi za svojim idealnim makeup-om.

Prirodne nijanse i razvoj feminizma

Sedamdesete su donele prilično drastičnu promenu na mnogo polja. Osim što je pokret protiv nošenja šminke na usnama bio sve izraženiji, kao neka vrsta odgovora beauty industrije pojavili su se zemljani tonovi, simbolizujući novi talas feminizma. Ikone poput Jane Birkin i Cher su nosile upravo te nijanse, odražavajući duh vremena.

Era smelosti

Tokom osamdesetih godina na scenu stupa postepeni zaokret ka ekspanziji boja, pa su ovo bile godine jarkih nijansi i sjajnih završnica. Muzičke zvezde novog moćnog talasa poput Cyndi Lauper i Debbie Harry su nosile smele karmine, uklapajući ih sa ostatkom prilično ekscentrične šminke koja je definisala ovu epohu. ’’Trendovi kojima se ushićeno povinujete postaju suština vaše mladosti, način na koji sebe definišete, i kako oslikavate svoju generaciju. Na kraju, to je učestvovanje u vremenu čiji smo neodvojivi deo’’, kaže Rachel Goodwin.

Say my name

Dolazak devedesetih doneo je sa sobom revoluciju u formulama i period kada smo ruževe počeli pamtiti po prepoznatljivim imenima. Za kraljicu popa, Madonnu, MAC je osmislio Russian Red, koji je postao jedan od njihovih najpopularnijih i najprodavanijih ikada, čime su ispisane stranice moderne beauty industrije. Russian Red kreiran je specijalno za Madonnu kako bi je nosila tokom svoje Blonde Ambition turneje 1990. godine. Makeup artist Gregory Arlt koji je sarađivao sa Gwen Stefani ali i Dita Von Teese, objašnjava: ’’Ovo je trenutak kada je nastao mat karmin koji je zamenio pređašnje sjajne formule koje su klizile sa usana’’.

Uporedo sa crvenom mat, popularizovane su my lipst but better nijanse, koje su bili namenjene ljubiteljima prirodnijeg i tajanstvenijeg pristupa. Nude ruževi dodatno su dobili na prepoznatljivosti jer su ih često nosili supermodeli poput Naomi i Linde Evangeliste.

Glossy lips – ekspanzija sjajeva i dolazak tečnih formulacija

Postepeno su Lancôme Juicy Tubes i Stila Lip Glazes postali go to proizvodi, a holivudske zvezde poput Cameron Diaz hipnotisale su horde fanova koji su želeli da znaju njene omiljene komade šminke. Ne tako davno, bili smo svedoci povratka mat karmina u reformulisanim izdanjima, sa aplikatorima i pakovanjima poput sjajeva, kao i specijalnih izdanja popularizovanih kroz Kylie Lip Kits. Upravo je Kylie Jenner definisala trend precrtavanja usana, što je postalo dominantan stil u periodu za nama, a nju je sledila Hailye Bieber sa svojim trendom strawberry lips.

Efektan proizvod, simbol moći i individualnosti, kreativne energije, ruž za usne nije samo kozmetički proizvod već izraz modne i beauty kulture. Svaka decenija donosi možda nove trendove, ali suština ostaje ista – ruž je sredstvo kojim možemo izraziti svoj identitet i stav.

Foto: Promo

POVEZANE VESTI