Ne kao trend, nego kao misija očuvanja planete – održivost je tema koja sve više okupira pažnju, ne samo beauty entuzijasta, nego znatno šireg kruga ljudi, koji na sve moguće načine žele da doprinesu zaštiti prirodne sredine.
Postoji nešto posebno u osećaju kada nanesemo novi serum na kožu, ili kada otvorimo novo pakovanje rumenila – to je ritual koji je istovremeno ličan, i estetski zadovoljavajuć. Ali, da li ikada zastanemo da se zapitamo koliko taj trenutak košta našu planetu? Danas, više nego ranije, kozmetička industriju ulazi u novu eru. Onu u kojoj su etika, održivost i transparentnost jednako važni kao i pigmentacija, tekstura i ambalaža. Zelena agenda ne mora biti kompromis, već sofisticirani izbor – a sledeći brendovi to dokazuju svojim proizvodima koji ne samo da čine da izgledamo bolje, nego nas i čine savesnijim potrošačima.

Le Labo – parfemska romantika sa refill opcijom: Njihov Santal 33 je mirisni fenomen, ali Le Labo je jednako poznat po mogućnosti dopune parfema, čime podstiču dugovečnost ambalaže i smanjuju otpad. Personalizovana etiketa ostaje netaknuta, a vi uživate u nižoj ceni i manjem ekološkom otisku. Održivo može biti i luksuzno – dokaz je u bočici.
Aesop – minimalizam sa misijom: Australijski brend poznat po autentičnom jednostavnom dizajnu i aromaterapijskim formulama, Aesop je na diskretan način, ali vrlo efikasno, implementirao program reciklaže širom svojih prodavnica u Hong Kongu. Ono što ga izdvaja jeste što prihvata praznu ambalažu bilo kog beauty brenda, podstičući odgovorno ponašanje koje nadilazi sopstveni profit.


Tata Harper – lepota sa farme: Brend koji formuliše i proizvodi se na sopstvenoj farmi u Vermontu, Tata Harper je pionir čiste kozmetike. Proizvodi se prave u malim serijama, koristeći prirodne sastojke, ambalažu od stakla, ili biorazgradive plastike na bazi kukuruza. Ovaj brend pokazuje da prirodna nega ne mora da bude kompromis – ni po pitanju efikasnosti, ni etike.
(M)ANASI – skandinavska preciznost i slow beauty: Kompanija iz Stokholma usporava svoju proizvodnju da bi radila posvećenije na kvalitetu formulacija. Oni su sinonim za minimalizam, etiku i svesnost. Svi proizvodi su veganski, organski, pravljeni u malim količinama i upakovani u reciklažne i dugotrajne materijale. Ako težite no makeup-makeup estetici, ovaj brend će vas očarati. Kako estetski, tako i ideološki.


Costa Brazil – priroda Amazona u službi luksuza: Bivši kreativni direktor Calvin Kleina, Francisco Costa, osnovao je svoju kozmetičku kuću koja spaja brazilsko nasleđe sa održivom proizvodnjom. Njihov najpoznatiji proizvod antiaging ulje za negu, koristi bogatstvo amazonskih sastojaka, i dolazi u pakovanju od recikliranih materijala. Pored skincare-a, Costa Brazil pravi i mirisne sveće od 100% biljnih voskova, pozivajući nas da lepotu doživimo svim čulima, bez ugrožavanja prirode.
La Bouche Rouge – francuski šarm bez trunke plastike: oni su među prvim luksuznim brendovima koji su izbegli plastiku u svom procesu proizvodnje. Kultne ruževe krasi veganska formula bez mikročestica i pčelinjeg voska, a dolaze u pakovanjima od veganske kože, koja mogu da se dopunjuju. Ako tražite lepotu koja traje – i vizuelno, i u ekološkom smislu, ovo je pravi izbor.
