Verovatno jedan od najpoznatijih parfema na svetu, Gypsy Water, simbol je slobode, imaginacije i nepretencioznosti, i naravno vizije Ben Gorhama.
Zato vest da osnivač i glavni kreativni direktor napušta brend koji je izgradio iz temelja nije samo informacija, već izuzetno važan trenutak koji će oblikovati budućnost jednod od najuticajnijih niche brendova današnjice.


Dve decenije autentičnosti
Ben Gorham je 2006. u Stokholmu stvorio Byredo kao mirisnu alternativu konvenciji. Bez formalnog obrazovanja o parfemima, ali sa izraženim osećajem za estetiku, emociju i storytelling, izgradio je brend koji nikada nije pratio pravila, već ih je menjao. Mirisi poput Bal d’Afrique, Mojave Ghost, Super Cedar – nisu samo parfemi, već kaspule identiteta. Sa širenjem na šminku, negu tela, modne dodatke i lifestyle segment, Byredo je ostao dosledan: prestiž je u emociju, ne u logotipu.

Šta će biti sada?
Gorhamov odlazak dolazi tri godine nakon što je španska korporacija Puig preuzela većinski udeo u brendu. Time je Byredo tada vrednovan na više od milijardu evra. Iako je Gorham ostao na čelu kreativnog sektora, bilo je jasno da se priprema tranzicija. Ona je sada zvanična, Gorham odlazi, a njegovo nasleđe ostaje u rukama modnog i beauty giganta koji u svom portfoliju ima već i Charlotte Tilbury, Dr. Barbara Sturm i Dries Van Noten. Puig insistira da će ostati veran identitetu brenda, ali da će probati da otključa nove potencijale.

Ostaje da vidimo kako će se ova promena odraziti na estetiku Byredo. Ako posmatramo Charlotte Tilbury, možemo uočiti da veliki sistemi, kada funkcionišu pažljivo, mogu pružiti skalabilnost bez gubitka autentičnosti. Međuti, niche brendovi su osetljiviji ekosistemi – duša im nije u pakovanju, već u priči i osnivaču koji zna zašto je svaki proizvod stvoren.
Za Gorhama je ovo oproštaj sa projektom koji mu je obeležio karijeru, ali i otvorena vrata za nove izazove, možda čak i novi brend. Za Byredo ovo je test zrelosti: da li će bez svog osnivača uspeti da ostane relevantan, uzbudljiv i veran svojoj filozofiji?