Uronićemo u svet u kome se svaki konac nalazi na svom mestu, i gde preciznost ide ruku pod ruku sa emocijom, kao njen najveći saveznik.
Ovo je mesto gde se prepliću arhitekturne linije i intuicija umetnika, dostižući zajedno tačku savršenog spoja. Upoznajte Rachel Duvall – ženu koja ne slika bojama već koncem, a čije se kompozicije ne čitaju, već osećaju.


Geometrija i tišina
Rachel je umetnica iz Los Anđelesa koja se opredelila za tkanje. U njenim radovima nema suvišnih elemenata, nepotrebnih detalja, sve je svedeno, geometrijski precizno. U toj preciznosti nema ni hladnoće, naprotiv. Njen tekstil donosi toplinu dodira i nepredvidljivost ljudske ruke. I dok se na prvi pogled čini da je sve podređeno mreži i simetriji, upravo sitne varijacije u naponu niti, ručno bojene nijanse, i tekstura lanenih vlakana, otkrivaju suštinu njenog stvaralaštva – lepotu koju pronalazi u nesavršenosti.


Bauhaus inspiracija – između reda i intuicije
Za Rachel kao umetnicu, tkanje je više od zanata – to je disciplina koja joj omogućuje da pomera granice, da gradi i preispituje granice forme. Svaka kompozicija započinje sa milimetarski preciznom skicom na posebnom papiru. Ona istražuje, otkriva ravnotežu i smisao, i ono što njen rad čini posebnim jeste prostor koji ostavlja intuiciji – u izboru boja, materijala i u samom procesu izrade. U trenutku kada pređe za razboj nastupa magija – konac po konac, nit po nit, svaka linija dolazi na svoje mesto, a kompoziciji udahne život svojom veštinom i neprikosnovenom tehnikom. Estetika njenih radova podseća na Agnes Martin i Josefa Albersa, i to ne slučajno.

Umetnost Rachel Duvall leži na preseku dizajna, arhitekture, tradicije i čiste meditativne kontemplacije. Ona tkanje ne vidi kao tehniku, već način postojanja i mogućnost da se u nemirnom svetu pronađe unutrašnji red. Radovi su joj izlagani širom Amerike, a imala je i brojne samostalne izložbe. Osim što privlače pažnju publike, njeni radovi intrigiraju i brojne kustose, dizajnere enterijera, i kolekcionare koji prepoznaju njenu specifičnost.