Umetnost kreiranja parfema: Byredo

Tekst: Milena Veselinović

Mogu li se emocija i iskustvo ekstrahovati i upakovati u bočicu? Ako pitate Ben Gorham-a, osnivača švedskog luksuznog brenda Byredo, itekako da, jer upravo su to postulati na kojima počiva njegov, s ljubavlju kreiran brend. 

KULTURA BRENDA PROŽETA EMOCIJAMA

Osnovan na hladnom severu Evrope, Byredo je specifičan na parfemskom tržištu a od samog nastanka izdvaja se nesvakidašnjim pristupom. Kreiranje parfemskih nota drugačijih od svega komercijalnog do sada viđenog, oslanja se na visoku tehnologiju i kvalitetne sastojke koji se implementiraju u srž svakog novog parfemaByredo se pritom oslanja na poštovanje istančanih ideja o stapanju forme i suštine, unutar parfemske tečnosti koja će oslikati određenu emociju koju želimo da ponesemo sa sobom.

MIX NESPOJIVOG

Osnivač kuće, poreklom Šveđanin, Ben Gorham, čovek egzotičnog i hipnotišućeg hippy izgleda, potiče iz mešovitog braka. Tokom uzbudljivog života školovao se svuda po malo, počev od Toronta gde je odrastao, preko Njujorka i Stokholma. Napustio je koledž kako bi se posvetio profesionalnom igranju košarke koja je bila njegova velika ljubav. Međutim, to ga nije naročito usrećivalo zbog čega je ubrzo i digao ruke od sporta. Iako je tokom sticanja svog formalnog obrazovanja imao dodira sa političkim naukama i dizajnom enterijera, Ben je u Stokholmu ipak završio umetničku školu i ponosno poneo diplomu fakulteta likovne umetnosti, stičući znanje iz vajarstva, fotografije i istorije umetnosti. Bio je potpuno navučen na slikanje akrilom na platnu, a onda je imao prvi susret sa Pier Wullf-om, parfimerom kojem je predstavio svoju ideju i viziju parfemskog brenda o kojem je maštao.

MIRISI KOJI PRIČAJU PRIČE

Susret sa Pier Wullf-om doneo je Ben-u vrtoglavi uspon u parfimerskom univerzumu. Prvobitna ideja da istraži proces kreiranja parfema i njihovog uticaja na emocije, razvila se u impozantnu mirisnu priču. Naziv brenda, Byredo, potiče od starog engleskog izraza za reminescenciju, što označava emotivno ispunjena sećanja i uspomene. Upravo je u tome video svu suštinu kreiranja parfema, jer su mirisi nešto što nas instant vraća u određeni trenutak u našoj prošlosti. Baš poput svog osnivača, Byredo mirisi su mistični, intrigantni, sexy i primamljivi, i zavode nas svojom unikatnošću.

LESS IS MORE

Ekspanzija šik minimalizma vodi nas na put istraživanja jednostavnosti, i prepuštanja intrigantnom vrtlogu spoznaje novih kombinacija koje opijaju. Byredo parfemi su uniseks, a među kultnim nazivima izdvajaju se Gypsy Water, nomadska kreacija kao oličenje slobode, La Tulipe, cvetna harmonija ispunjena citrusima i frezijom, Blanche koji je asocijacija na sve čisto i nevino što postoji, kreirana specijalno za Benovu suprugu koja je do tad izbegavala svet parfema, zatim Mojave Ghost, Bal d’Afrique.

Pored parfema, Byredo kreira i mirisne sveće koje su preplavile Pinterest i koje inspirišu hiljade pratilaca na Instagramu, a takođe ima kolekciju proizvoda za negu tela i šminku.

Foto: Promo

POVEZANE VESTI