Tihi luksuz postaje sve glasniji

Piše: Ivona Lekan

Tu negde između strogog minimalizma i neupadljive demode odeće – pohabane Birkinke i Max Mara kaputa od kašmira – živi tihi luksuz, fenomen čija nepristupačnost intrigira, kontradiktornost zbunjuje, a ekskluzivnost magnetski privlači.

Strukirani blejzer

Jednostavna maksi suknja
Da li vam se nekada dogodilo da vidite osobu koja je besprekorno obučena, a da ne možete da pogodite koje brendove na sebi ima, kao ni kako joj je uspelo da tako dobro izgleda, a da pritom deluje da se nije ni potrudila?

Farmerke širokih nogavica

Nonšalatne pantalone

To bi vam, jednostavnim rečima, bila definicija tihog luksuza ili old money estetike – pojmova za koje je gotovo nemoguće da niste čuli ukoliko ste bar jednom zavirili u TikTok na kojem su isti premašili 35 milijardi pregleda. Ali, šta oni zapravo predstavljaju?

Statement kaput

Klasična bela majica

Estetiku ovih trendova koji su za neke novina, a za druge način života, teško je precizno definisati. Ono što ih svakako karakteriše jeste bezvremenski minimalistički dizajn koji se ogleda u vrhunskoj izradi, beskompromisnom kvalitetu i sofisticiranoj eleganciji.

Mokasine sa potpeticom 

Moćna košulja

Tako ćete umesto upadljivog brendiranja, maksimalistčke estetike i prenaglašenih detalja, dobiti čiste linije, prigušene boje i suptilne detalje. Međutim, upravo u detaljima koji prave razliku nalazi se srž i definicija tihog luksuza.

Besprekorni šavovi u tonu, diskretno brendiranje i kombinacija najkvalitetnijih materijala dovedeni do savršenstva, suptilno će vam upasti u oči. I u tome i jeste cela čar. Da izgledate opušteno, ležerno i kao da ste krenuli na casual ručak sa prijateljicom, a istovremeno nenametljivo primećeno.

Bajkerska jakna

I tu dolazimo do glavne kontradiktornosti – zašto bi plaćali mnogo, da bi izgledali kao da vam nije stalo? Mišljenja o ovome su veoma različita i variraju od onih koji tihi luksuz opravdavaju nemanjem potrebe da bogatstvo ističu u prvi plan, preko onih kojima je ljubav u minimalizam i kvalitet glavni razlog, do onih koji u popularnom fenomenu vide pobunu novih generacija kojima su logomanija i isticanje imućnosti postali previše.

Elegantna torba
Jednostavne, a efektne naočare za sunce

Kako god da ga pojmite, privlačnost fenomena koji je trenutno veoma popularan, ali oduvek prisutan i verovatno zauvek intrigantan, između ostalog, leži i u moći modnih kuća u čijoj je DNK. Ukoliko bismo morali da definišemo tihi luksuz brendovima, to bi na prvom mestu bili The Row i Khaite koji su postali sinonimi za isti, ali i kao Botegga Veneta, Max Mara, Toteme, Jil Sander, Celine, Loro Piana, Objets Daso, Fear of God, Tove i mnogi druge.

Foto: Promo

POVEZANE VESTI