- Trendovi
Tihi luksuz postaje sve glasniji
Tu negde između strogog minimalizma i neupadljive demode odeće – pohabane Birkinke i Max Mara kaputa od kašmira – živi tihi luksuz, fenomen čija nepristupačnost intrigira, kontradiktornost zbunjuje, a ekskluzivnost magnetski privlači.
![](https://eleven11eleven.rs/wp-content/uploads/2023/08/1-19-819x1024.webp)
Strukirani blejzer
![](https://eleven11eleven.rs/wp-content/uploads/2023/08/2-18-819x1024.webp)
![](https://eleven11eleven.rs/wp-content/uploads/2023/08/3-16-819x1024.webp)
Farmerke širokih nogavica
![](https://eleven11eleven.rs/wp-content/uploads/2023/08/4-18-819x1024.webp)
Nonšalatne pantalone
To bi vam, jednostavnim rečima, bila definicija tihog luksuza ili old money estetike – pojmova za koje je gotovo nemoguće da niste čuli ukoliko ste bar jednom zavirili u TikTok na kojem su isti premašili 35 milijardi pregleda. Ali, šta oni zapravo predstavljaju?
![](https://eleven11eleven.rs/wp-content/uploads/2023/08/5-16-819x1024.webp)
![](https://eleven11eleven.rs/wp-content/uploads/2023/08/6-13-819x1024.webp)
Klasična bela majica
Estetiku ovih trendova koji su za neke novina, a za druge način života, teško je precizno definisati. Ono što ih svakako karakteriše jeste bezvremenski minimalistički dizajn koji se ogleda u vrhunskoj izradi, beskompromisnom kvalitetu i sofisticiranoj eleganciji.
![](https://eleven11eleven.rs/wp-content/uploads/2023/08/7-14-819x1024.webp)
![](https://eleven11eleven.rs/wp-content/uploads/2023/08/8-12-819x1024.webp)
Moćna košulja
Tako ćete umesto upadljivog brendiranja, maksimalistčke estetike i prenaglašenih detalja, dobiti čiste linije, prigušene boje i suptilne detalje. Međutim, upravo u detaljima koji prave razliku nalazi se srž i definicija tihog luksuza.
Besprekorni šavovi u tonu, diskretno brendiranje i kombinacija najkvalitetnijih materijala dovedeni do savršenstva, suptilno će vam upasti u oči. I u tome i jeste cela čar. Da izgledate opušteno, ležerno i kao da ste krenuli na casual ručak sa prijateljicom, a istovremeno nenametljivo primećeno.
![](https://eleven11eleven.rs/wp-content/uploads/2023/08/9-7-819x1024.webp)
I tu dolazimo do glavne kontradiktornosti – zašto bi plaćali mnogo, da bi izgledali kao da vam nije stalo? Mišljenja o ovome su veoma različita i variraju od onih koji tihi luksuz opravdavaju nemanjem potrebe da bogatstvo ističu u prvi plan, preko onih kojima je ljubav u minimalizam i kvalitet glavni razlog, do onih koji u popularnom fenomenu vide pobunu novih generacija kojima su logomanija i isticanje imućnosti postali previše.
![](https://eleven11eleven.rs/wp-content/uploads/2023/08/10-5-819x1024.webp)
![](https://eleven11eleven.rs/wp-content/uploads/2023/08/11-3-819x1024.webp)
Kako god da ga pojmite, privlačnost fenomena koji je trenutno veoma popularan, ali oduvek prisutan i verovatno zauvek intrigantan, između ostalog, leži i u moći modnih kuća u čijoj je DNK. Ukoliko bismo morali da definišemo tihi luksuz brendovima, to bi na prvom mestu bili The Row i Khaite koji su postali sinonimi za isti, ali i kao Botegga Veneta, Max Mara, Toteme, Jil Sander, Celine, Loro Piana, Objets Daso, Fear of God, Tove i mnogi druge.
Foto: Promo