The Invisible Collection – ulazimo u eru revolucije digitalnog nameštaja

Tekst: Danka Grubačić

Prva online platforma za pronalaženje komada nameštaja unikatnog, luksuznog dizajna, namenjena je ljudima koji enterijer posmatraju kao umetnost.

Sa prodajom od 27 miliona dolara u 2023. godini, od čega je najveći deo ostvaren na teritoriji SAD, prva onlajn platforma za luksuzne enterijere potvrdila je onu čuvenu tvrdnju u biznisu koja kaže da je dobra ideja ključna za uspeh. A iza ove stoje dve sjajne žene koje su osmislile nešto za čim su i same tragale – mogućnost da jednim klikom od kuće dođu do izuzetnih komada nameštaja nekih najboljih, ali i najteže dostupnih svetskih dizajnera kojih, inače, nema na komercijalnom tržištu. I to u dimenzijama, materijalima i bojama prilagođenim po ličnoj meri.

Od e-prodavnice do showroom-a

Iako se u poslednje vreme o Invisible Collection platformi priča kao o otkrovenju, ona zapravo postoji još od 2016. godine kada su je njene suosnivačice Anna Zaoui i Isabelle Dubern-Mallevays pokrenule u želji da na jednom mestu objedine dizajnere luksuznih komada nameštaja koji proizvode samo za mali krug privatnih klijenata. Njihova ponuda koja je na početku uključivala desetak dizajnerskih imena, u međuvremenu je narasla na više od 200 dizajnera, arhitekata i enterijerista.

– Shvatile smo da u svetu unutrašnjeg dizajna najlepša umetnička dela, dostupna samo odabranima, često ostaju nevidljiva – kaže Dubern-Mallevais dodajući da su ime svog digitalnog brenda preuzele iz istoimenog romana Stefana Zweiga, čije pisanje obuhvata kosmopolitsku kulturu – upravo ono što Invisible Collection predstavlja. S druge strane, Anna Zaoui objašnjava da potrošači sve više traže personalizovano iskustvo kupovine, na kojem se njihovo poslovanje od starta zasniva, a što ih je, pored custom made usluge, vremenom navelo i na razmišljanje o otvaranju izložbenih prostora. Tako su, nakon pet godina od osnivanja, prvi showroom otvorile u Londonu, a zatim i u Njujorku, Los Anđelesu i Parizu.

Održiv luksuz po meri

Svaki komad koji se može pronaći na platformi ima kolekcionarski potencijal. Dizajniran je i proizveden tako da bude zauvek voljen i da se prenosi na generacije, a proizvođači garantuju autentičnost i kvalitet kroz sertifikat koji potvrđuje sve potrebne informacije, ukoliko vlasnik u budućnosti poželi da ga pošalje na aukciju. Dvojac koji stoji iza Invisible Collection platforme veoma drži do ekoloških praksi svojih saradnika, negujući njihovu praksu upotrebe plemenitih, recikliranih materijala i drveta sa poreklom, bez trunke plastike, čime minimiziraju uticaj na životnu sredinu i podržavaju lokalne zajednice.

Najprodavaniji komadi i unikatnost izrade

U njihovom portfoliju međunarodnih umetnika, zvezda u usponu i neprikosnovenih dizajnerskih autoritreta, nalaze se svi koji nešto znače u savremenom dizajnu – Pierre Yovanovitch, Thierry Lemaire, Pierre Augustin Rose, Marc Ange, Charles Zana, Noe Duchaufour-Lawrance, Sophie Dries, Garce & Dimofski, Studioparisien, Hamrei, Damien Langlois-Meurinne, India Mahdavi, Charlotte Biltgen, Laura Gonzalez, Aline Asmar d’Aman, Vincent Darré i mnogi drugi. A na spisku najprodavanijih komada izdvajaju se dve fotelje – model Asymetrie sa potpisom Pierra Yovanovitcha i model „Dumbo“ od Huberta Le Galla, te ikonična Le Refuge instalacija Marc Anga, nadrealna ležaljka okružena palmama koja je stekla epitet „najinstagramičnijeg“ komada nameštaja svih vremena.

Budući da je inicijalno inspirisana francuskom tradicijom dizajna koja počiva na mešavini materijala, tekstura i završnih obrada, uz visoko prioritizovanje ručne izrade, platforma je postala partner sa francuskom institucijom za nasleđe Mobilier national i sekcijom Metiers d’art modne kuće Chanel koja je posvećena ekspertizi zanatstva. Odnedavno The Invisible Collection u svoju ponudu dodaje i antikvitete, a sve u skladu sa osnovnom idejom – da se nameštaj skuplja poput umetničkih dela.

Foto: Promo

POVEZANE VESTI