The Diary of a CEO – ovaj podkast menja način na koji razmišljamo o uspehu i radu na sebi

Tekst: Marija Mladenović

Ukoliko ste sumnjali do sad u moć podkasta, možda bi trebalo da pročitate inspirativnu priču Steven Bartletta koji je nedavno odbio da proda svoju imperiju za 100 miliona dolara.

Iako pozamašna cifra, Steven uspeh nikada nije merio brojkama, niti uticajem, već iskrenošću. Kada je pre nekoliko godina, gotovo slučajno počeo da snima razgovore sa ljudima koji su ga inspirisali, nije imao plan ni strategiju, već samo radoznalost i želju da razume kako se do uspeha dolazi.

Danas, The Diary of a CEO nije samo jedan od najpopularnijih podkasta na svetu, već i fenomen koji je promenio način na koji govorimo o ambiciji, neuspehu, i onome što je između ta dva, ljudskosti.

Od dnevnika jednog preduzetnika, do globalnog pokreta koji inspiriše milione

Bartlett se našao na Forbes prestižnoj listi, 30 under 30, a u taj svet je ušao kao samouki istraživač. Podkast je počeo da emituje 2017. jer se interesovao za startap priče, i bio željan da kroz razgovore sa uspešnijima od sebe pronađe sopstveni put. Fast forward, Steven ima studio u šik delu Londona, Shoreditchu, funkcioniše poput male produkcijske laboratorije i ređa uspeh za uspehom. Srž takve zapažene gledanosti DOAC podkasta ne leži u algoritmu, već pre svega, u Stevenovoj originalnoj ideji. U sposobnosti da razgovor, vođen mirnim tonom, ali britkim pitanjima, preraste u ispovest koja otkriva suštinu. Gosti poput Trevora Noe, MrBeasta, bivšeg Google direktora Moa Gawdata, nutricionista, nekadašnjih CIA inspektora, terapeuta, pa i ekonomskih influensera, otvaraju teme o sreći, smislu, biznisu i ranjivosti. Sve to bez filtera.

Podkast koji nije želeo da proda

Kada su najveće svetske medijske kuće ponudile Stevenu da otkupe prava na njegov podkast, on je odmahnuo glavom. Ne zato što mu novac nije bio potreban, nego jer je shvatio da sloboda ima veću cenu. ’’Nisam video budućnost u tome što oni rade. Kada pogledam njih, vidim prošlost. Kada pogledam nas – vidim budućnost’’, rekao je Steven u intervjuu za Forbes. I bio je u pravu. Dok su drugi voditelji podkasta prodavali svoje emisije, i prava na velikim platformama, Steven je zadržao nezavisnost, i izgradio sopstveno carstvo. Bartlett se ne plaši budućnosti, lansira knjige, gradi brendove, organizuje turneje, i kako voli da kaže ’’Ili te buldožer pregazi, ili ti voziš buldožer.’’

Rasprave o ekonomiji, mentalnom zdravlju, važnosti komunikacije i sposobnosti pregovaranja, svaka epizoda postaje događaj koji se deli na društvenim mrežama, a DOAC beleži milionske preglede. DOAC se sluša svuda, na YouTube, Spotify, Apple Podcastu, TikToku, Instagramu, jer je Bartlett shvatio ono što mnogi nisu: u svetu fragmentovane pažnje, iskrena priča je i dalje najmoćniji alat povezivanja.

Foto: Instagram @thediaryofaceopodcast

POVEZANE VESTI