Svi bi da budu Annie Hall – stilska inspiracija Diane Keaton

Tekst: Jovana Ristić

Kao da je pozajmljeno od njega, ovako bismo ukratko opisali Diane Keaton i njen besprekorni stil.

Međutim, ova snažna žena obučena u ’’mušku’’ košulju, kravatu i široke pantalone, izgledala je kao da nosi sopstvenu slobodu. Njena Annie Hall iz 1977. bila je filmski lik, ali i prikaz jedne nonšalancije, duhovitosti, samouverenosti, potpuno svoja. Taj duh i danas živi u svakoj oversized košulji, prsluku koji pada preko ramena, u svakoj kravati vezanoj sa namernom nehajnošću. I ne, ovaj stil odevanja nije imao toliko veze sa muškarcima, koliko sa željom žene da bude svoja baš na način na koji to poželi.

Sloboda krojena po meri

Kada su Ralph Lauren i Ruth Morley oblikovali Annie Hall, zapravo su oblikovali novu ideju ženstvenosti. Keaton je donela svoju ličnu garderobu na set, i time zauvek srušila granicu između filmskog kostima i autentičnog izraza. Taj spoj strogoće muškog odela i mekoće ženske ironije, postao je njena uniforma. Danas, kada ulični stil slavi ravnotežu između komfora i stava, taj kod se vraća i kroz rad brendova koji razumeju da je elegancija pitanje odnosa prema sebi, a ne etikete koja stoji na odelu.

The Row – tihi luksuz

Mary-Kate i Ashley Olsen sa svojim brendom The Row, godinama neguju estetiku koju bi Diane Keaton sigurno odobrila. Njihovi kaputi su poput arhitekture mira, široki, a savršeno ukrojeni, pantalone su od fine vune koja prati telo, i daje mu prostor da diše. Sve je svedeno, ali nikad sterilno. To je moda za žene koje su naučile da snaga može da dolazi i iz garderobe koja nema istaknute upadljive logotipe. Neka živi fluidna forma.

Dries van Noten – poezija slojeva

Ako je Diane Keaton volela slojeve, Dries van Noten ih pretvara u umetnost. Kolekcije nose onaj kreativni nered koji je i ona imala: igra tekstura, neočekivanih proporcija, printova koji ne prate pravila. Kod njega, muško odelo postaje platno za emociju, svileni sako uparuje se sa prslukom, kravata izgleda kao nakit, a ne kao obaveza. Pravi primer sofisticiranog bunta, istog onog koji je Keaton nosila sa osmehom i šeširom spuštenim preko očiju.

Toteme – minimalizam sa stavom

Švedski brend prenosi upravo gore spomenutu borrowed from him estetiku u današnji kontekst skandinavske discipline i vanvremenosti. Bele košulje, sako sa spuštenim ramenima i ravne cipele savršena su verzija Keatoninog nasleđa – jednostavna, funkcionalna, prožeta karakterom. Autentični modni odgovor na pitanje kako izgledati moćno bez ijednog viška.

Legendarna Diane Keaton je od odeće pravila čitavu filozofiju. Ona nije doslovno pozajmljivala iz muškog garderobera, već je to činila od ideje sigurnosti da bi je pretvorila u nešto ženstveno. Možda je to i najveća lekcija koju smo naučili od nje, da stil nikada nije stvar niti pitanje pola, već ličnosti koja zna kako želi da se oseća u sopstvenoj koži.

Foto: Promo

POVEZANE VESTI