Serpenti – večni preporod smele metamorfoze

Tekst: Danka Grubačić

Od Elizabet Tejlor do Zendaje, Bulgarijeva linija Serpenti magnet je za svetske zvezde punih 75 godina.

Čuveni motiv zmije nudi spoj mistike i luksuzne sofisticiranosti čime je uspeo da ručni sat transformiše u vredan komad nakita.

Od kada ga je grčki juvelir Sotiros Bulgaris osnovao u Rimu, davne 1884. godine, brend Bulgari je sinonim za raskoš i luksuz u svetu nakita. Neprestano menjajući svoj izgled kroz spajanje bogatog nasleđa grčke i rimske umetnosti sa modernim dizajnom, 1948. godine pokazao je svu snagu svoje transformacijske prirode u vidu linije Serpenti – satova skrivenih u nakitu sa kultnim motivom zmijske glave.

Ujed zmije – eliksir moći

Serpenti kreacije debitovale su hipnotičkim novim oblicima koji se pomalo zastrašujuće obmotavaju oko zgloba ili vrata žene, sa gipkim, stilizovanim telom zmije izrađenim čuvenom tehnikom Tubogas. U 50-im godinama, Bulgari zmija počela je da poprima realističniji stil, a njena evolucija kulminirala je 1962, kada je Elizabet Tejlor na snimanju filma Kleopatra u Rimu nosila čuvenu Serpenti narukvicu ukrašenu dijamantskom glavom zmije. Zahvaljujući ljubavnoj aferi glumice ljubičastih očiju i filmskog zavodnika Ričarda Bartona koja se sa seta prenela u stvaran život, brend Bulgari nastavio je da dobija besplatnu reklamu. Naime, tokom deset godina duge ljubavi, Barton je svoju voljenu Liz neprestano obasipao Bulgari poklonima pa je glumica na javnim događajima često na sebi imala prepoznatljivu Serpenti zmiju. Krah ovog braka, između ostalog, obeležila je i Bartonova čuvena rečenica: „Jedina reč koju Elizabet zna na italijanskom je – Bulgari“.

Statusni simbol sa crvenog tepiha

Nakon glamura koji mu je slavna glumica zauvek udahnula, Serpenti je postao omiljeni modni detalj svetskih zvezda i najprisutniji element na fotografijama sa crvenog tepiha. Slavne žene su kroz unikatna izdanja legendarne zmije ispoljavale sva svoja prava i slobode koja su tokom 75 godina emancipacije osvojile. Susan Sarandon sa zlatnom narukvicom ukrašenom žadom i rubinima iz Bulgarijeve heritage kolekcije na filmskom festivalu u Veneciji 2005. godine, Elizabet Benks na godišnjoj večeri Bele kuće 2012. sa satom od roze zlata, dijamanta i emajla, Bella Hadid na premijeri filma Rocketman u Kanu 2019. sa narukvicom na kojoj dominira safir veličine klikera ili Zendaja na svetskoj premijeri filma Dune 2021. sa smaragdom od 93,83 karata oko vrata – samo su neki od nezaboravnih momenata u istoriji Serpenti brenda.

 

Sa brojčanikom skrivenim u zmijskoj glavi, Bulgarijev Serpenti sat postao je umetničko platno za večni preporod smele metamorfoze – ogrtač zmije iscrtavan je različitim kombinacijama zlata, čelika, dragog kamenja i obojenog emajla. „Savršena ravnoteža između nasleđa i kreativne evolucije učinila je našu zmiju vanvremenskom ikonom“, rekla je na izložbi Serpenti Metamorphosis u galeriji Saatchi u Londonu, održanoj povodom 75. godišnjice brenda, kreativna direktorka Bulgari nakita Lusija Silvestri.

Godine 2011. najveća modna korporacija LVMH otkupila je većinski deo Bulgarija, a već godinu dana kasnije Serpenti dizajn našao se i na Bulgari kožnoj galanteriji. Serpenti torbe sa kopčom u obliku zmijske glave odišu jednakim luksuzom kao i nakit, a dostupne su u različitim kolekcijama — Serpenti Cabochon, Serpenti Forever i Serpenti Hipnotic. Od 2017. Bulgari je u svoje poslovanje uveo još jednu novinu – svojim vernim klijentima omogućio custom made izradu satova i to kroz mobilnu aplikaciju.

Foto: Promo

POVEZANE VESTI