Predstavljamo vam Luar Anu – torbu koja je fascinirala svet!

Tekst: Maja Bunčić

Revolucionarna estetika koju potpisuje Raul Lopez doprinela je opštoj pomami za ovim aksesoarom.

Još pre dve godine sasvim suptilno je zapažena na Met Gali, a onda i na street style kombinacijama poznatih. Prva kolekcija „Ana“ modela od brenda Luar pojavila se u oktobru 2021. i rasprodala za rekordnih 30 minuta!

Pomama za ovom tašnom traje i dalje. Možda iz razloga što je u pitanju model koji je najbolje od oba sveta. Poseduje kompaktnu, damsku strukturu sa dve ovalne kožne ručke u vidu istaknutog „O“, koji je zaslušan za nenametljivu upečatljivost. Lako se transformiše iz dnevnog u noćni izgled. Sofisticirana i klasična ali sa daškom cool faktora, ovo je torba kojoj se predviđa bezvremenost.

Da bismo bolje razumeli kako je „Ana“ postala globalni fenomen u svetu akseosra, možda je najbolje da počnemo od njenih korena.

Poreklo brenda Luar

Možda biste pomislili da je moda koja ne prati rodne stereotipe nov fenomen. Ali zapravo se decenijama razvijala unutar crne zajednice u Njujorku.

Bez formalne obuke iz mode, mladi Raul Lopez počeo je savsim spontano da se bavi ovom profesijom, nakon što ga je majka krojačica naučila da šije. Do 2005. godine, postao je suosnivač inkluzivnog brenda Hood By Air sa dizajnerom Shayne Oliverom. Njihov zajednički brend nije samo postao moćna snaga pop kulture, već je Lopez sebe pronašao usred vrlo žive modne scene.

Njihova estetika je, prema standardima tog vremena, bila revolucionarna. Lopez je želeo da istraži glamur 2000-ih. Slavne farmerke niskog struka, preterivanje u stilu Paris Hilton i kulturna senzacija zvana MySpace, sve to mu je bilo ogromna inspiracija. Tako je 2017. godine nastao Lopezov nezavisni brend Luar (preobražena verzija dizajnerovog prvog imena) – istovremeno sa nizom drugih kreativaca sličnog porekla, koji su pronašli svoje mesto u industriji, poput Telfara Clemens-a, Brendona Blackwood-a i Kerby Jean-Raymond-a (sa kojima je dizajner i danas blizak prijatelj).

Uz reference na svoje dominikansko poreklo i odrastanje u Njujorku u četvrti Williamsburg, Luarov narativ je progresivni luksuz. Uz neizostavno prisutne  elemente blistavih nultih godina – obrubi od veštačkog krzna, asimetrični kožni komadi, dekonstruisana odela i kombinacije širokih farmerki i majica na bretele. Ali u Luaru, reference su dublje: sve je podvučeno subverzivnim podtekstom crne i rodno neusaglašene kontrakulture.

Lopezova vizija je brzo privukla pažnju. Njegove haljine i modni dodaci su se nosili od strane ličnosti kao što su Rihanna i Solange Knowles, a krajem 2010-ih godina bila je izražena opsesija Y2K stilom.

Zbog velikih očekivanja od novih kreativaca i konstantne potrebe za stvaranjem novih kreacija svake sezone, dizajner je sve više patio od iscrpljenosti. Tako početkom pandemije donosi odluku da obustavi rad i odlazi na Kajmanska Ostrva radi neophodnog odmora.

Uspon Ane

Iako je originalna vizija Luara bila revolucionarna, veći deo priznanja može se pripisati periodu od poslednje dve godine. Lopez pripisuje svoj nedavni nezapamćeni uspeh ovim stavkama: prekidu sa industrijom i njegovoj Ani torbi.

Naime, dok je bio na neophodnoj pauzi dizajner ipak nije dangubio. Umesto toga, koristio je slobodno vreme da temeljno prouči strategije jednog od najpoznatijih divova američke mode, Michaela Korsa. Poznatog upravo po aksesoarima, preciznije tašnama!

Ovaj savremeni modni gigant među svojim lojlanim fanovima i klijentima na vrhu spiska ima Dominikansku Republiku. A Lopez, koji je bio izložen  sveprisutnim monogramiranim baletankama, torbama i amuletima brenda, došao je tako na ideju da u svoju ponudu uvede luksuznu torbu po ceni koja odgovara Korsu.

Pored toga, pomogao mu je i osećaj za tržište: predviđanje sledećeg trenda. Ne samo da je pravilno predvideo povećanje potražnje u kategoriji torbi tokom pandemije, već je vešto osmislio siluetu koja je bila pun pogodak.

Foto: Promo

POVEZANE VESTI