Prada i spajanje sa prirodom – Fall/Winter 2024 Menswear

Tekst: Danka Grubačić

Strastvena veza između savremenog čoveka i prirode kroz prizmu mode – tom idejom je Prada zaokružila svoju jesenju kolekciju za muškarce koja je jednom nogom u kancelariji, a drugom u idiličnim planinskim predelima.

Prenoseći prirodu u zatvoreni prostor kako bi već i samom scenografijom naglasila svoju inspiraciju, ali i poruku, Prada je u Milanu organizovala reviju za pamćenje koja je najavila spektakularnu jesen za mušku modu. Šumski potok koji ispod poda od pleksiglasa žubori pod nogama publike raspoređene po kancelarijskim stolicama, označio je početak Pradine misije smanjivanja napetosti između prirodnog i radnog okruženja.

Komadi koji nose mušku priču

Debitantski look otkrio je vodeći detalj kolekcije – futuristička kapica koja podseća na onu za plivanje provlačila se u bojama od crvene, kroz nijanse ljubičaste, braon i zelene, do bele, sive i crne. Njena tekstura nalik toplom vaflu savršeno se prenosila na jednobojne rolke koje su, zajedno sa kardiganima u nijansi krečnjaka i crvenih tonova, basic komadi kolekcije. Vuneni i kožni kaputi, trenč mantili, kabanice i mornarski sakoi opredeljeni su u neutralim tonovima, dok su pantalone dominantan komad koji, poput novih kapica, razigravaju kolorit. Pradini aksesoari uvek privlače pažnju i tome je brend ostao dosledan. Ovog puta slavu su odneli kaiševi sa izmeštenim šnalama i masivnim geometrijskim mustrama koje poput čvrstog lanca drže pečat nove klasike. Živopisan finiš formalnim outfitima daju smart kravate i glomazne ribarske sandale od pletene kože, dok je ostatak obuće u vidu lakovanih oxford cipela neprimetan i kao takav idealan za konferencijske sale.

Zemlja, vazduh, voda i obnova

Kao brend koji govori o relevantnim temama, svi su prvo pomislili da Prada želi da nam poruči nešto o klimatskim promenama. Međutim, Miuccia Prada smatra da je ta tema pomalo zastrašujuća, objasnivši da kolekcija govori o urođenom instinktu ljudske vrste da živi u skladu sa zakonima prirode i ciklusima godišnjih doba. Kroz odeću to se čita kao snažna potreba čoveka da izađe iz kancelarije, hoda po zemlji i boravi na svežem vazduhu u pitomoj divljini. Ona to vidi kao obnovu ljudskog duha koji u gradskoj sredini diše na škrge. S druge strane, Raf Simons, ko-kreativni direktor Prade, povezao je vodu u čovekovom organizmu sa vodom u prirodi, formirajući stajlinge zimskog mornara za sve njene pojavne oblike – more, kišu, potok, led… Ovo je jedan od trendova kojima se Simons pridružio ostalim dizajnerima sa sailor segmentima u svojim izlaganjima. Ipak, nigde mornar nije tako raskošan kao u Pradinom kaputu od ovčije kože sa sjajnim zlatnim dugmadima.

Foto: Promo

POVEZANE VESTI