- Dizajneri
Potreba za autentičnošću – brendovi čija vrednost konstantno raste
Tekst: Maja Bunčić
Zaboravite na sigurnu štednju i kamate, postanite modni kolekcionar i profit je neminovan!
Zahvaljujući internetu i sve većoj popularnosti vintage i dizajnerske odeće, komadi luksuznih brendova se sada prenose na drugu generaciju (i to u fantastičnom stanju). Kupovina vintage odeće – nekadašnji način nadogradnje stajlinga, sada je postala norma, posebno za pripadnike Gen Z generacije. Prodaja i šoping ovih komada zvanično je deo glavne modne igre. Došlo je do tačke da se čak i novi luksuzni predmeti kupuju sa potencijalnom vrednošću za dalju prodaju na umu. TikTok je pun videa koji otkrivaju luksuzne predmete i brendove, čija vrednost ostaje nepromenjena decenijama.
Ako razmišljate o ulaganju, kupovini vintage odeće (zbog održivosti ili iz drugih razloga), ili ste jednostavno fascinirani konstantno promenljivim svetom prodaje polovne odeće, u nastavku smo istakli neke od najpopularnijih brendova luksuzne mode svih vremena i onih koji su traženi među generacijom Z, a čija vrednost sa godinama raste. Neke od navedenih luksnuznih brendova možete naći i u Such a Tavan.
Thierry Mugler
Legendarni dizajner, poznat po ekstravagantnim vizionarskim modelima, više nije sa nama, a to za modnu kuću znači samo jednu stvar, svi vintage komadi sada su na ceni. Te ne čudi što je prošle godine porast vrednosti za dalju prodaju Thierry Mugler modela skočila za 70 procenta. Komadi iz ere 90-ih viđeni su na red carpet izdanjima Kim Kardashian, Megan Fox, Cardi B i drugih.
Louis Vuitton
Kultni LV simbol francuske modne kuće jedan je od najprepoznatljivijih i najviše kopiranih znakova na svetu. Gen Z ga preferira iz razloga što je veoma prepoznatljiv i klasičan, ali je takođe poseduje sposobnost da postane nekonvencionaln. Čemu je najviše pridoneo Virgil Abloh, ali i slavne ličnosti koje predstavljaju brend, poput supergrupe BTS i Hoojona Junga iz serije Squid Game – globalnih ambasadora ovog luksuznog brenda.
Gucci
Pod vođstvom Alessandra Michelea, u poslednjih nekoliko godina Gucci je zaista postao modna kuća za sve generacije. Od 2016. godine, brend je usvojio celebrity muzičare kao što su Harry Styles, Kai iz EXO-a i Billie Eilish – zvezde koje govore modnim jezikom mladih ljudi – dok se istovremeno održava čvrst odnos sa lojalnim kupcima.
Missoni
Kombinacija prepoznatljivog stila, kvalitetog proizvoda, saradnja sa drugim brandovima i fokus na održivosti, doprinijela je tome da Missoni ponovo postane IT modna kuća i zadrži svoj status među vodećim modnim brendovima. Ova italijanska luksuzna kuća pletenina prošle je godine povećala vrednost za 20 posto.
Tory Burch
Sveopštoj popularnosti u koju vredi insvestirati doprinelo je to što je dizajn prihvatljiv širokom spektru kupaca, uključujući kako mlade tako i starije žene. Ovo je marka koja je prepoznata kao simbol luksuza, ali i jednostavnosti i pristupačnosti. Tory Burch je u jednom trenutku bila jedan od najvećih savremenih brendova u ženskoj modi. Posedovati vintage komad ove modne istorije, kroz godine može samo da vam se isplati.
Vivienne Westwood
Uticaj Vivienne Westwood na savremenu modu je veoma očigledan. Od štampanih korseta koje su nosile miljenice poput Belle Hadid do visoko poželjnih ogrlica sa amblemima svemirskog broda koje nosi svaka devojka iz K-pop benda ovih dana, potpuno je razumljivo zašto je vrednost ovog brenda porasla, pogotovo nakon smrti osnivačice kuće koja se smatra jednom od najvećih modnih revolucinarki našeg doba.
Chanel
Chanel je konstantno jedan od najvećih igrača u prodaji već nošene garderobe, a garderoba čak dobija na vrednosti tokom vremena.
Što je komad koji posedujete stariji, cena mu je naravno veća. Na modnom tržištu vintage Chanelu teško je stati na crtu.
Rag & Bone
Rag & Bone je jedan od omiljenih savremenih brendova koji privlače pažnju među Gen Z i milenijal populacijom. Poznat je po predivnim, kvalitetnim klasicima i neprevaziđenim farmerkama, koje su postale kultne koliko i Levisice.
Jean Paul Gaultier
Devedesete su tu više nego što smo možda svesni toga. Vrednost vintage komada brenda Jean Paul Gaultier porasla je za 70% u poslednjih godinu dana, što ga čini jednim od najpopularnijih izbora među Gen Z populacijom. Francuski dizajner u potpunosti je u svoje koelkcije iz 90-ih (koje su tu već izvesno vreme) uvrstio senzibilitet epohe (I da, Zendaja je nosila vintage odevne komade brenda Jean Paul Gaultier tokom druge sezone serije Euforija!)
Prada
Kupac Prada proizvoda za 2020 + godinu je jedinstveni kupac – izgled je klasičan, jednostavan, funkcionalan i ravan. Razmislite o bilo kome od Frank Ocean-a do Anne Wintour ili bilo kojoj poznatoj mladoj glumici, svako od njih mogao bi u svoj stajling da implementira nešto od prefinjenih Prada komada, a ukoliko je u pitanju komad do koga je teško doći, onda i da kompletnom stajlingu drastičnu podigne cenu – samo jednim detaljem.