- Dizajneri
Otkrivamo: Kako brendovi biraju kreativne direktore
Tekst: Maja Bunčić
Izuzetna radna biografija je važna, ali nije presudna.
Ono što je jasno od samog starta kada govorimo o izboru kreativnog direktora, to je da će mu u jednom trenutku biti uručen otkaz. Ovo nije radno mesto na kome ćete dočekati penziju (sem u slučaju Karla Lagerfelda, čije ime je vremenom postalo veliko koliko i kuća koju te 1983. kada je ušao u nju, spasao propasti). Chanel je tada vapio za revolucijom, a kreativni Nemac već ju je doneo modnim kućama Fendi i Chloe. Karl je bio logičan izbor za Chanel, ali sa odlaskom iz istog nije mogao da se pomiri, rizikujući mnogo. Kako onda izabrati tu jedinstvenu osobu i poveriti joj posao koji vredi mnogo više od novca koji toj kući neminovno donosi?
Moda se ponavlja i obnavlja, potrebno joj je osveženje ne bi li ostala dopadljiva. Zato je uloga kreativnog direktora ogromna. On unosi potrebno osveženje i novu viziju brenda, ali sa sobom donosi i lični pečat: osećaj za estetiku i stil. Koliko god se poigravo i iznova stvarao novo na već postojećim korenima, šanse za željenim efektom iznenađenja sa godinama biće sve manje.
Već neko vreme šuškalo se iza Lagerfeldovih leđa kako Chanel-u vreme za promene uveliko otkucava.
Pozicija kreativnog direktora zahteva vizionara koji je spreman da rizikuje, ali isto tako onoga koji je spreman da pusti uzde i zaustavi se na vreme, jer preti da sunovrati i konja i kočije.
Zato je od ekstremne važnosti za ovu ulogu da je preuzme osoba svesna odgovornosti, ali isto tako i sposobna da ispuni zahteve funkcije od koje zavisi kompletna budućnost brenda i svih uključenih u funkcionisanje istog.
Obavezni faktori za apliciranje na poziciju kreativnog direktora su sledeći:
- Iskustvo i portfolio: Modni brendovi žele da vide da li potencijalni kreativni direktor ima dovoljno iskustva u industriji i impresivan portfolio.
- Vizija i kreativnost: Brendovi na ovoj važnoj poziciji traže osobe koji imaju jasnu viziju i sposobnost da stvaraju inovativne i originalne ideje.
- Stil i estetika: Brendovi takođe traže kreativne direktore koji se uklapaju u estetiku i stil brenda.
- Komunikacijske sposobnosti: Lider na ovom položaju mora biti u stanju da komunicira sa timom, da prenosi ideje i da radi na izgradnji brenda.
- Uspesi u industriji: Brendovi će takođe pregledati istoriju potencijalnog kreativnog direktora, uključujući nagrade, priznanja i uspehe na prethodnim radnim mestima.
Nakon procene ovih faktora, uglavnom se sprovodi proces intervjua i testova sa potencijalnim kandidatima. Konačni izbor novog kreativnog direktora donosi se od strane upravnog odbora ili izvršnog direktora brenda.