- Dizajneri
Od maštovite vizije do jednog od najprofitabilnijih brendova
Tekst: Maja Bunčić
Samo nekoliko meseci nakon osnivanja 1947. godine, Christian Dior Couture je žensko oblačenje učinio revolucionarnim zahvaljujući svojim posleratnim „New Look“ stilom i ovim hrabrim potezom osigurao sebi mesto na vrhu francuske mode.
![](https://eleven11eleven.rs/wp-content/uploads/2023/07/1-44-819x1024.webp)
![](https://eleven11eleven.rs/wp-content/uploads/2023/07/2-45-819x1024.webp)
Kasnije, modna kuća Dior postaje temelj luksuznog carstva LVMH i predsednika Bernara Arnoa, koji je od 1980-ih godina investirao u kuću sa pristupom „granica ne postoji“. Međutim, godinama je sam brend Dior, postao veći od njegovog poslovanja.
![](https://eleven11eleven.rs/wp-content/uploads/2023/07/3-33-1024x643.webp)
LVMH je 2017. godine preuzeo potpunu kontrolu nad čuvenom modnom kućom, i to pokreće niz poteza koji značajno ubrzavaju poslovanje. Pod novim izvršnim direktorom Pietrom Beccarijem i dizajnerima Marijom Grazijom Chiuri i Kim Jonesom, poslovanje Diora raste značajnom brzinom, a prodaja se utrostručuje. Novonastala veličina brenda omogućava dodatno investiranje u spektakularne modne revije i prostrane butike, a procenjeni profit se uvećao fantastičnih sedam puta!
![](https://eleven11eleven.rs/wp-content/uploads/2023/07/4-42-819x1024.webp)
![](https://eleven11eleven.rs/wp-content/uploads/2023/07/5-41-819x1024.webp)
Kako je Dior postao jedan od najbrže rastućih i najprofitabilnijih brendova luksuzne mode?
Kompanija je preuredila svoju ponudu proizvoda i komunikaciju: proširila kulturu ručne izrade i inovacija koja je dugo animirala njene teatralne modne kolekcije, i primenila ih u svojim komercijalnim linijama kako bi stvorila raznovrsnu ponudu autentičnih proizvoda. Podignuta je online platforma, osposobljena e-trgovina, šireći tako svoj doseg izvan trgovačkih prestonica gde posluje, i otvorila spektakularne flagship prodavnice koje služe kao odredište za širok spektar brendovih obožavalaca, od turista koji žele nešto da im bude dostupno do najvećih potrošača.
![](https://eleven11eleven.rs/wp-content/uploads/2023/07/6-22-1024x643.webp)
Kada je koronavirus pogodio prodaju većine modnih kompanija, Dior je nastavio sa svojim zamahom, nastavljajući da organizuje velike marketinške događaje, te privlačeći korisnike koji su ostali kod kuće i podstakli rast nakon pandemije.
![](https://eleven11eleven.rs/wp-content/uploads/2023/07/7-24-819x1024.webp)
![](https://eleven11eleven.rs/wp-content/uploads/2023/07/8-22-819x1024.webp)
Ova strategija daje rezultate: Dior je ubrzo porastao sa zaradom od oko 2,2 milijarde evra prihoda u 2017. godini na 6,6 milijardi evra u 2021. godini. Prema procenama finansijskih stručnjaka ovaj snažni rast ga približava prestizanju mega-brendova poput Guccija, Hermèsa ili čak luksuznog titana Chanel-a. Sa operativnom maržom iznad 35 posto prodaje, brend je sada već verovatno četvrti najprofitabilniji brend luksuzne mode na tržištu, nakon Louis Vuittona, Guccija i Hermèsa, koji su takođe u vlasništvu kompanija LVMH i Kering.
![](https://eleven11eleven.rs/wp-content/uploads/2023/07/9-9-819x1024.webp)
![](https://eleven11eleven.rs/wp-content/uploads/2023/07/10-7-819x1024.webp)