Od maštovite vizije do jednog od najprofitabilnijih brendova

Tekst: Maja Bunčić

Samo nekoliko meseci nakon osnivanja 1947. godine, Christian Dior Couture je žensko oblačenje učinio revolucionarnim zahvaljujući svojim posleratnim „New Look“ stilom i ovim hrabrim potezom osigurao sebi mesto na vrhu francuske mode.

Kasnije, modna kuća Dior postaje temelj luksuznog carstva LVMH i predsednika Bernara Arnoa, koji je od 1980-ih godina investirao u kuću sa pristupom „granica ne postoji“. Međutim, godinama je sam brend Dior, postao veći od njegovog poslovanja.

LVMH je 2017. godine preuzeo potpunu kontrolu nad čuvenom modnom kućom, i to pokreće niz poteza koji značajno ubrzavaju poslovanje. Pod novim izvršnim direktorom Pietrom Beccarijem i dizajnerima Marijom Grazijom Chiuri i Kim Jonesom, poslovanje Diora raste značajnom brzinom, a prodaja se utrostručuje. Novonastala veličina brenda omogućava dodatno investiranje u spektakularne modne revije i prostrane butike, a procenjeni profit se uvećao fantastičnih sedam puta!

Kako je Dior postao jedan od najbrže rastućih i najprofitabilnijih brendova luksuzne mode?

Kompanija je preuredila svoju ponudu proizvoda i komunikaciju: proširila kulturu ručne izrade i inovacija koja je dugo animirala njene teatralne modne kolekcije, i primenila ih u svojim komercijalnim linijama kako bi stvorila raznovrsnu ponudu autentičnih proizvoda. Podignuta je online platforma, osposobljena e-trgovina, šireći tako svoj doseg izvan trgovačkih prestonica gde posluje, i otvorila spektakularne flagship prodavnice koje služe kao odredište za širok spektar brendovih obožavalaca, od turista koji žele nešto da im bude dostupno do najvećih potrošača.

Kada je koronavirus pogodio prodaju većine modnih kompanija, Dior je nastavio sa svojim zamahom, nastavljajući da organizuje velike marketinške događaje, te privlačeći korisnike koji su ostali kod kuće i podstakli rast nakon pandemije.

Ova strategija daje rezultate: Dior je ubrzo porastao sa zaradom od oko 2,2 milijarde evra  prihoda u 2017. godini na 6,6 milijardi evra u 2021. godini. Prema procenama finansijskih stručnjaka ovaj snažni rast ga približava prestizanju mega-brendova poput Guccija, Hermèsa ili čak luksuznog titana Chanel-a. Sa operativnom maržom iznad 35 posto prodaje, brend je sada već verovatno četvrti najprofitabilniji brend luksuzne mode na tržištu, nakon Louis Vuittona, Guccija i Hermèsa, koji su takođe u vlasništvu kompanija LVMH i Kering.

Foto: Promo

POVEZANE VESTI