Od iPhone-a, do NASA i Diznija – Kako je Coperni postao brend koji prepoznajemo na prvi pogled?

Tekst: Jovana Ristić

Da menjaju modnu istoriju, da spajaju tehnologiju sa fantazijom – to bi negde ukratko bila misija brenda Coperni.

Zamislite modnu pistu kao laboratoriju. Umesto klasičnih tkanina, tu su naučni polimeri, umesto torbi – skulpture, meteoritsko kamenje, pa čak i zlato. I sve to pod potpisom jednog od najintrigantnijih savremenih brendova. Kada govorim o modi, retko me koji brend natera da zastanem, otvorim sve linkove u browseru i duboko udahnem pre nego što zaronim u istraživanje. Coperni je takav – inteligentan, inovativan, a neminovno prepoznatljiv.

Nauka, moda i estetika u savršenoj orbiti

Iza ovog pariskog brenda stoje Sébastien Meyer i Arnaud Vaillant, dvojac koji su spojili dizajn, menadžment, futurizam, minimalizam, tehnologija, umetnost. Osnovali su Coperni pre 12 godina, a ime su pozajmili od astronoma Kopernika. Coperni se ne oslanja na klasične modne narative. Kolekcije se ne rađaju iz sezonskih trendova, nego iz arhitektonske radoznalosti, tehnološke saradnje i emotivne rezonance sa ženama današnjice. Estetika je čista, futuristička i oštra, ali nikad hladna.

Prepoznatljivost počinje dizajnom

Swipe torba – ili kako je mnogi nazivaju ’’Eggshell’’ zbog oblika – postala je simbol brenda. Inspirisana je iPhone funkcijom slide to unlock, i u potpunosti je promenila pravila igre u svetu aksesoara. Dostupna je u staklu, veganskoj koži od jabuke, zlatu, pa čak i onoj od meteora. Slično se može reći i za njihovu odeću – haljina napravljena sprejem direktno na telu modela Belle Hadid na reviji SS23, zatim ’’airbag’’ torba od NASA materijala od svega 33 grama, kao i roboti koji šetaju pistom. Za prolećnu kolekciju 2025 ostvarili su kolaboraciju sa Diznijem, kreirajući liniju inspirisanu bajkama i princezama. Kroz sofisticiranu estetiku i moderne krojeve, predstavili su bajkovite motive interpretirane u prepoznatljivom stilu. Sve to govori o brendu koji nema nameru da stane, već nastavlja da eksperimentiše, provocira, inspiriše.

Vizija iza scene

Dok Meyer učestvuje u kreativnom timu koji gradi formu, liniju, konstrukciju, Vaillant je mozak iza poslovne strategije – uz iskustvo u Chanelu i Balenciagi. Filozofija im je jasna: ne žele brzu ekspanziju na uštrb kvaliteta. Snaga brenda leži u tome što ostaju nezavisni, fokusirani na slow fashion što je više moguće, i osvajanju tržišta bez kompromisa.

Coperni brend možete pronaći u Koncept 45, kao i Nicolas Concept store.

Foto: coperniparis.com

POVEZANE VESTI