Nove tendencije – ekspanzija muških skincare proizvoda u Kini

Tekst: Milena Veselinović

Prema istraživanju koje je obavio The Foresight Industry Research institut, utvrđeno je da je tržište muških skincare proizvoda u Kini tokom 2020. godine vredelo oko 1.8 milijarde dolara, dok se procenjuje da će do 2026. godine njegova vrednost dostići vrtoglave 3 milijarde, što je za ovaj sektor prilično visoka cifra.

Čime je prouzrokovan ovaj porast popularnosti određenog tipa proizvoda za negu?

U Kini, tržište proizvoda namenjenih muškarcima je preplavljeno brojnim zanimljivim inovacijama od strane beauty brendova. Prema saopštenju predstavnika tamošnjih marketinških agencija, kineski kozmetički brendovi ulažu mnogo napora kako bi istražili interese i potrebe pripadnika jačeg pola. Uz pomoć stručnjaka, oni grade jake strategije za promociju i u tome se oslanjaju na popularne filmske zvezde, K-pop izvođače i predstavnike E-sport sveta koji uživaju veliku popularnost i imaju brojne fanove čije poverenje uživaju. Ovaj pristup nije uobičajeni vid kolaboracije koji je karakterističan za zapadne beauty brendove.

Ujedno, kineski brendovi aktivniji su kod organizacije offline događaja čime targetiraju određenu kategoriju muškaraca i tako uspešno grade jaku zajednicu u okviru koje se ostvaruju potrebe krajnjih korisnika. Time direktno podstiču muškarce na formiranje određene rutine što dalje vodi povećanju prodaje određene kategorije skincare proizvoda. Svaki problem ima svoje rešenje.

Tendencija rasta tržišta

Još tokom perioda pandemije stavljen je veći akcenat na negu kože, kako među ženama, tako i muškarcima, a paralelno sa tim razvijala se self-care kultura i ugađanje sebi kroz male ali važne rituale među pripadnicima oba pola. Kao rezultat toga, mnogi brendovi su doprineli edukaciji potrošača kroz podizanje svesti o ličnom zdravlju i opštem blagostanju. Jedna od posledica jeste formiranje drugačijih navika kod potrošača koji su unapredili svoju rutinu fokusirajući se na proizvode za čišćenje kože, preparate protiv akni kao i SPF negu.

Neka istraživanja pokazala su da muškarci koji pripadaju generaciji Z više truda i vremena ulažu u svoj fizički izgled od onih rođenih osamdesetih godina. Zabeleženo je da je ova kategorija ljudi trošila u proseku više novca mesečno na kupovinu kozmetike, po čemu su mogli u potrošnji da pariraju ženskim korisnicima.

Koje skincare proizvode najčešće kupuju?

Muškarci uglavnom preferiraju proizvode koji su multifunkcionalni jer često ne žele da previše vremena provedu ispred ogledala i u konstantnom mackanju. Ako jedan preparat objedinjuje u sebi tri različita – to je pun pogodak. Međutim, kultura nege kože među Azijcima je nešto drugačija i u stalnom razvoju. Među pripadnicima jačeg pola na azijskom tržištu najčešće se kupuju losioni, emulzije za hidrataciju, ali i šminka poput olovaka za obrve, tečnih pudera i čak ruževa. Negu čini pažljivo osmišljena rutina i proizvodi koji odgovaraju potrebama korisnika.

Foto: eleven eleven

POVEZANE VESTI