Muškarci preuzimaju inicijativu – održivost kao nova misija

Tekst: Jovana Ristić

Održiva moda danas je više od trenda – ona je postala neophodnost, odgovor na globalne izazove sa kojima se suočavamo. 2024. donosi novi talas promene, u kojoj muškarci postaju ključni akteri.

Oni više ne izostaju u ovim inicijativama, već preuzimaju kormilo održivosti i ekološke odgovornosti. Ovaj pomak ne vidi se samo u načinu na koji se oblače i žive, nego i u podršci koju daju zajednici dok istovremeno inspirišu druge.

Nova era modnih inicijativa

Istraživanja koja su obavljena u poslednje vreme, pokazuju da muški pol sve više prepoznaje svoju ulogu u očuvanju planete. Podaci Svetskog ekonomskog foruma iz 2024, prikazuju nam da je 42% aktivno uključeno u održive inicijative na svojim radnim mestima. Liderstvo u oblasti održivosti više nije ograničeno na kompanije kao nekada. Naprotiv, promene se dešavaju na lokalnom nivou od strane pojedinaca, kroz zajedničke projekte, ali i svakodnevne odluke. Sve više muškaraca kupuje racionalnije – podaci su pokazali da čak 75% mlađih od 40 godina kupuje proizvode koji imaju manje uticaja na životnu sredinu, a broj onih koji žele proizvode sa etičkim sertifikatima porastao je na 80%. To podrazumeva podršku održivih brendova, smanjenje otpada, ali i usvajanje drugih praksi koje su u skladu sa ekološkom svešću.

Poznate ličnosti kao uzori

Misli globalno, deluj lokalno – ovako razmišljaju i velike svetske zvezde koje su primer ostalima, Timothée Chalamet, Pharrell Williams, kao i Oskarovac Joaquin Phoenix, godinama propagiraju da su stil i održivost savršeno kompatibilni. Jedna od najvećih motivacija da se odabere sustainability kao stil života je briga za buduće generacije. Mnogi žele da svojim potomcima ostave bolji svet, što ih motiviše da donose pametnije odluke. Finansijske pogodnosti, poput poreskih olakšica za proizvođače, nižih računa za fabrička postrojenja, takođe igraju važnu ulogu. Ekološki prihvatljivi proizvodi, uz dugoročnu uštedu postaju privlačniji. Sa rastom svesti o ekološkim problemima, raste i osećaj moralne obaveze da se učini ono što je ispravno.

Savet za održiv život – od malih koraka do velikih promena

Ako se pitate kako ući na polje održivosti, negde bi se kao prvi odgovor nametnuo savet ’’smanjite za početak upotrebu plastike’’ i naravno, reciklirajte kada god ste u mogućnosti. Prelazak na električna vozila, oslanjanje na obnovljive izvore energije, racionalna upotreba voda, i energetski efikasni uređaji, svaki od ovih poteza je koristan i doneće dobre rezultate – ujedno će motivisati ostale da učine isto. Na polju mode, saveti bi se prevashodno odnosili na upotrebu timeless komada garderobe koji se mogu lako kombinovati u zavisnosti od prilike. Računajte CPW (cenu odevnog komada po jednom oblačenju), i ako procenite da ćete određenu stvar nositi dosta puta – kupite je. Opredelite se za capsule kolekciju, na koju možete nadograditi vrlo efektne outfite. Izbegavajte trendi komade koji se nose jednu sezonu. Edukacija je izuzetno važna, muškarci se sve više obrazuju na ove teme i shvataju uticaj i posledice svojih odluka. Podela znanja sa ljudima iz okruženja, može pokrenuti talas promena koje će doprineti stvaranju održivije budućnosti. Brendovi Patagonia, Toad&Co, Alternative Apparel, Kotn, People Tree, Dockers, Everlane nude pristupačnu garderobu koja je u skladu sa svim ekološkim standardima.

Dok smo suočeni sa nezapamćenim ekološkim izazovima, muškarci shvataju sve više da ne mogu biti nemi posmatrači, te preuzimaju inicijativu i postaju važna karika u pokretu za održivost. Sa kontinuiranim zalaganjem, zajedničkim učešćem imamo šansu da stvorimo zdraviju planetu za buduće generacije.

Foto: GQ, Pinterest Arhiva

POVEZANE VESTI