Moda se oduvek koristila kao sredstvo izražavanja, pitanje je samo – šta želite da kažete?
U eri površnog skrolovanja brzih trendova, pravo je osveženje videti promišljenost koja odzvanja i van crvenog tepiha. I tu na scenu stupa method dressing – umetnički izraz i marketinški genijalno oruđe u jednom.
Ovaj koncept inspirisan je glumačkom tehnikom method acting, u kojoj se glumac potpuno stapa sa likom koga tumači. Rezultat? Svaka pojava na premijeri postaje produžetak narativa, dok modni izbori glumaca nisu samo estetski, već deo filmske priče.


Šta je zapravo method dressing?
Ukratko, ovo je više od kostima koji poznati oblače za promociju. To je odluka da se autentično utelovi univerzum filma ili lika kroz način odevaja – ne samo na setu, već i crvenom tepihu, intervjuima i na naslovnicama magazina. Stil postaje sredstvo pripovedanja. Odeća – vizuelni dijalog između glumaca, filma i publike.
Zendaya – maestralna na premijerama
Niko ovu filozofiju nije sproveo bolje od Zendaye. Njen modni pristup promotivnim kampanjama filmova Challengers i Dune: Part Two ušao je u anale modne istorije. Na jednom događaju nosi Muglerovu kreaciju iz 1995. kao omaž naučnoj fantastici, na drugom se pojavljuje u teniskim siluetama, seksi, ali opet sportski disciplinovano, savršeno oličenje Challengers sveta. Publiku nije poštedela svog stila ni na Spiderman premijerama. U svakom slučaju – svaki je šav uvek deo šireg narativa.


Ko još praktikuje ovaj način odevanja?
Margot Robbie na identičan je način promovisala svoj Barbie film, u nizu ružičastih kreacija – od vintage Moschina do Balmain couture komada. Jenna Ortega je za premijeru serije Wednesday birala tamnu, gotik Versace haljinu, dok je Lady Gaga činila identično za premijeru Joker: Folie à Deux. Ariana Grande i Cynthia Erivo su se za potrebe filma Wicked pretvorile u savremene verzije čarobnica Glinde i Elphabe, kroz romantične haljine sa jedne, i tamno zelene sa druge strane. Hunter Schafer je za premijeru Hunger Games: The Ballad of Songbirds & Snakes zablistala kao stanovnica Kapitola, noseći ekscentrični, upadljivi Marni, dok je ranije još Glenn Close, prva u ovom pravcu, na premijeri 101 Dalmatinac bila prava Kruela de Vil.


Budućnost je u pripovedanju kroz odeću
U godini koja predstoji method dressing neće nestati, naprotiv, produbiće se. Očekuje nas još više kolekcija inspirisanih filmovima, knjigama i igrama, kao i saradnji između dizajnera i reditelja. I to ne samo u holivudskim produkcijama, već i u svetu nezavisnih brendova i mladih umetnika.