Magični spoj tradicije i egzotike – high end brendovi inspirisani Indijom

Tekst: Ivona Lekan

Pokazatelja da će Indija u budućnosti predstavljati ozbiljan izvor inspiracije u svetu mode je sve više, a samim tim i nagoveštaja da je na pomolu novi trend koji bi, zapravo, bio rezultat vekovnog uticaja indijske kulture na Zapad i fuzije tradicionalnih i modernih modnih vrednosti.

Indija godinama unazad nadahnjuje svet mode, a dokaz za to je i legendarna haljina inspirisana tradicionalnim sarijem koju je Audrey Hepburn nosila u kultnom “Breakfast at Tiffany’s“.

Međutim, globalni uticaj indijske kulture kako na modu, tako i na umetnost, dizajn, arhitekturu i mnoge druge oblasti, seže mnogo dalje od šezdesetih godina prošlog veka.

Hermès, Chanel, Cartier, Dior, Dries Van Noten, Alexander McQueen, John Galliano i mnogi drugi, decenijama unazad pronalaze inspiraciju u prirodnim motivima, bogatstvu šara, ornamenata i boja indijske tradicije, pridružujući se šest vekova dugom uticaju koji Indija ima na Zapad.

Jedan od najsvežijih primera je revija modne kuće Dior u Mumbaiju, koja nije bila ono što su mnogi očekivali – stereotipni prikaz Indije koji se stalno ponavlja. Umesto toga, Maria Grazia Chuiri je na autentičan način predstavila 160 modnih komada kolekcije koja na suptilan, ali istovremeno veoma snažan i jedinstven način povezuje dugu tradiciju sa novim trendovima koji su nosivi.

Tako smo mogli da vidimo tamnopute manekenke koje hodaju u ritmu tabla bubnjeva koje se prepliću sa klasičnim zvukovima žica. Mešavinu nosivih elemenata iz tradicionalnih muških kurta i ženskih sari suknji, zardozi, aari i zari vezove koji krase majice, bluze i mokasine veoma nosive u današnje vreme.

Revija je bila svojevrsni omaž Indiji koja je prisutnima pružila osećaj da istovremeno sede u prvom redu prošlosti i budućnosti, posmatrajući ikonični spoj mode i kulture, koja s poštovanjem poziva da se obrati pažnja na svu lepotu koja samo ručnim radom može tako autentično da nastane.

Da Indija postaje sve veća inspiracija dokazao je i čuveni Rose Ball, najglamurozniji događaj u Monaku koji se tradicionalno održava od 1954. godine i okuplja plemstvo, elitu i najuticajnije ličnosti iz različitih društvenih oblasti. Christian Louboutin odlučio je da ove godine Salle des Étoiles transformiše u bolivudski filmski studio, dočaravajući prisutnima tradicionalnu indijsku odeću, hranu, muziku i ples.

Sanjarenje koje rađa ličnu naraciju

Stolnjaci jarko ružičaste, narandžaste i plave boje prekrivali su na stotine stolova, dok je više od 12.000 ruža ukrašavalo prostor. Ekstravagantne toalete inspirisane Indijom i Bollywood-om smenjivale su se na plesnom podijumu kojim su odzvanjali autentični tradicionalni zvuci sa malo francuskih nota, otvarajući vrata jednom novom pravcu i trendu u modnom svetu.

Vrhunski ručni rad i posvećenost najsitnijim detaljima, tradicija čuvana vekovima, bogato kulturno nasleđe i raznovrsnost motiva koji se na čaroban prepliću, iznedrili su autentičnu indijsku modnu estetiku koja vekovima intrigira i mistično zavodi, a danas postaje sve veća inspiracija najpoznatijim svetskim brendovima. 

Foto: Promo

POVEZANE VESTI