Madrid Fashion week – brendovi iz Španije na radaru

Tekst: Milena Veselinović

Dobrodošli na scenu koja nikada ne spava – Mercedes-Benz nedelja mode u Madridu, u svom 78. izdanju.

Za šest dana i noći, 41 dizajner je prošetao tankom linijom između tradicije i inovacije, pred očima više od hiljadu novinara, stotinu uticajnih medijskih ličnosti i influensera koji su postali ambasadori ovog grandioznog događaja.

Na ovoj nedelji mode, koja nije po svojoj veličini i uticaju prepoznatljiva kao Pariz, London ili Njujork fashion week, predstavili su se ne samo najugledniji španski brendovi, već i novi dizajneri koji se tek žele pozicionirati na modnom nebu.

Morska elegancija - Claro Couture

Ovaj brend nam donosi sofisticirani izbor materijala poput muslina, bisernih detalja, šifona i svile, ali i iznenađenje u vidu 3D printovanih komada čime Claro hrabro korača u susret spajanju moderne tehnologije i tradicije. Paleta boja je privlačna sama po sebi – od biserno roze i živopisne žute, sve do tamno plave koja svemu daje notu bezvremene sofisticiranosti. Pored toga, uključeni su gliterasti finiši koji upotpunjuju dizajn daškom glamura.

Zanosne kreacije Isabel Sanchis

S druge strane, kolekcija Isabel Sanchís na Madridskoj nedelji mode bila je pravo umetničko delo. Ručno izrađeni detalji, perje u različitim oblicima, te drapirane i plisirane haljine od šifona čine ovu kolekciju neodoljivom. Dizajn je moderan i sofisticiran. Tu su i zanimljive tehnike poput upotrebe reciklirane konjske dlake i plastike koje dodatno osvežavaju kolekciju. U pogledu palete boja, kolekcija se oslanja na narandžaste tonove koji simbolišu optimizam, kao i lime nijanse koje podstiču oslobađajuće emocije. Pored toga, dodata je crna kako bi se naglasili senzualnost i elegancija, i metalik zlatna za dodir couture vibracije.

Zvezda nedelje mode - Mans kolekcija

Najnoviju liniju dizajnirao je Jaime Alvarez Sevilla, a uspeo je da pokupi najbolje kritike nakon održane revije. Prvi put su predstavljene ženske kreacije koje se odlikuju minimalističkim krojevima i bogatstvom materijala i boja, što je znak da brend širi svoj univerzum na žensku modu. Mans je zadržao krojenje kao centralni element svog dizajna, kreirajući haljine različitih dužina i tkanina. Predstava je kulminirala kada je pistom prošetala nevesta u potpuno vezenoj mini haljini i sa svilenim velom dužim od 5 metara.

Sve u svemu, 78. izdanje Mercedes-Benz nedelje mode u Madridu nije samo još jedan događaj u kalendaru modne industrije. To je bio pravi spektakl koji nas je podsetio da je moda mnogo više od odeće – to je iskaz individualnosti, mesto gde se kreativnost susreće sa strašću, i gde tradicija i inovacija idu ruku pod ruku.

Foto: Promo

POVEZANE VESTI