Liga neprikosnovenih džentlmena – Četiri decenije brenda Brunello Cucinelli

Tekst: Milena Veselinović

Kralj kašmira, kako ga mnogi nazivaju, postao je sinonim za prestiž i sofisticiranost koji ne zavisi od prolaznih trendova, već počiva na trajnim vrednostima i verziji dostignutog savršenstva.

Posvećen ideji, filantrop, dobrotvor, ljubitelj umetnosti i arhitekture, visoki poštovalac filozofije i ljudskog dostojanstva, čovek neiscrpnog duha – njegovo ime je Brunello Cucinelli.

Rođen 1953. godine u Castel Rigoneu, malom selu u Umbriji, Brunello je od malih nogu bio svedok teškog odrastanja i života u kući bez struje i vode. Te okolnosti su uticale na njegovo sazrevanje, a posvećenost poslu kao i pomaganju onima kojima je potrebno, postali su postulati njegove poslovne filozofije zasnovane na balansu između davanja i profita. On ističe ’’Čovečanstvu je često potrebnije dostojanstvo od hleba’’. Kao mladić zaljubio se u filozofiju i napustio studije inženjerstva. Ljubav prema Kantovim delima i verovanje u večnost duše doprineli su razvoju želje da kreira nešto trajno što će nadživeti njega samog. Tako je u kasnim dvadesetim odlučio da se posveti razvoju sopstvenog biznisa. Osim što je na čelu uspešne kompanije koja svoje radnike tretira sa uvažavanjem i poštovanjem (njihova je plata je skoro 20% viša od prosečne plate za to tržište), on je i džiu džicu majstor, koji nikada ne nosi zeleno i ne gleda televiziju. Radije odmara među svojom kolekcijom knjiga nego na ekstravagantnim putovanjima, a voli popodnevne dremke i da pomaže društvu.

Početak putovanja

Prvi korak ka stvaranju brenda načinio je 1978. sa ulaganjem od svega 500 evra, otvorivši skromnu radionicu, a ubrzo je prodao svoje prve džempere od kašmira. Oni su su postali osnova za ono što je kasnije bilo prepoznatljiva karakteristika Cucinellijevih kreacija – spoj elegancije i funkcionalnosti. Danas se to popularno zove i old money estetika. Njegova vizija bila je jasna – osmisliti i tržištu pružiti proizvode koji osim što su luksuzni, jesu i dugotrajni. Brend je brzo rastao, a Cucinelli je ostao veran prvobitnim idejama. Sedište kompanije je u srednjevekovnom selu Solomeo, koje je obnovio i revitalizovao svojim ulaganjima. Ono možda jeste simbol prošlosti, ali je ujedno i vizija budućnosti u kojoj umetnost, nasleđe i kultura koegzistiraju u harmoniji.

Prepoznatljivost brenda

Kada izgovorimo ime brenda, pomislimo na posvećenost pouzdanim metodima izrade, vrhunskoj završnoj obradi, kvalitetnim materijalima i savršeno prezentovanim detaljima, kako kod muških, tako i ženskih kolekcija. Svi proizvodi, a prvenstveno kašmirski džemperi proizvedeni su u Italiji, oslanjajući se pritom na veštine lokalnih zanatlija iz Umbrije. Svaki komad odeće je izrađen uz poštovanje tradicionalnih metoda ali uz moderan dizajn, što kupcima pruža sigurnost, poverenje u brend, kao i autentično iskustvo prilikom kupovine.

Brunello Cucinelli je brend namenjen svima koji cene bezvremensku eleganciju i kvalitet, klijenti su ljudi koji su spremni da investiraju u komade odeće koji će trajati godinama, a činjenica da na čelu kompanije koja uživa globalnu popularnost stoji čovek koji je standarde poslovanja podigao na visok nivo, utiče na atraktivnost. On je stvorio uspešan poslovni model koji ne samo da donosi profit, već i doprinosi društvu. Njegova priča je inspiracija za sve nas, jer nas podseća da istinska vrednost leži u spoju lepote, etike i ljudskosti. Cene prate hype oko zvučnog imena, a upravo to dodatno podiže osećaj ekskluzivnosti i prestiža.

Foto: brunellocucinelli.com

POVEZANE VESTI