Lepota ima svoj refill – zašto je važno poštovati održivost?

Tekst: Milena Veselinović

Tema održivosti postala je važna u svim oblastima naših života, uključujući i kozmetičku industriju.

Svest o tome kako svakodnevna upotreba plastičnih ambalaža može negativno uticati na prirodu, izazivajući globalno zagađenje i narušavanje zdravog ekosistema, motivisala je mnoge brendove u kozmetičkom svetu da preispitaju načine na koji pakuju svoje proizvode. Oni sada rade na pronalaženju alternativa dosadašnjim rešenjima kako bi zaštitili planetu.

Šta podrazumeva održivost?

Pre svega, odnosi se na racionalno iskorišćavanje raspoloživih resursa, smanjenje produkcije plastike, podsticanje mehanizama reciklaže kao i odgovornu kupovinu. Postoji mnogo načina da se smanji štetan uticaj na životnu sredinu, od metode proizvodnje bez ugljenika pa do razvijanja novih veganskih formula. Jedna od značajnih inovacija u ovoj oblasti su refill pakovanja, odnosno dopune za kozmetičke proizvode.

Zašto refill ima važnu ulogu?

On zahteva manje utrošenog materijala i vremena za izradu, pa je ujedno prijateljski za naš budžet. Osim toga, njegovim korišćenjem umanjujemo količinu otpada, čime postajemo deo znatno šireg sistema koji se brine o životnom okruženju.

Mnogi brendovi priključili su se konceptu održive lepote, pa tako i velike kozmetičke kuće poput Noble Panacea i Chanel koje imaju svoju dopunsku verziju popularnih krema. Kérastase proizvodi refill pakovanja šampona sa 82% manje plastike. L’Occitane razvija ekološku svest i prati potrebe tržišta pa tako ima svoja eko pakovanja ulja za tuširanje, tečnih sapuna, šampona i kupki, koja su uz to i 95% biorazgradiva. Korak dalje načinio je brend Chantecaille koji neguje potpuno filantropski pristup.

Pogled u budućnost

Beauty industrija se na ovom putu sve više okreće upotrebi biorazgradivih materijala. Spremnost da se posvete buđenju ekološke svesti i zaštiti prirode, očarava nove mušterije i čuva lojalnost postojećih korisnika. Održivost je postala jedan od ključnih činilaca pri odlučivanju o kupovini.

Brigu o planeti trebalo bi da shvatimo kao našu kolektivnu odgovornost. Kada je reč o lepoti, brendovi nam daju priliku da postanemo svesni svog uticaja i da učinimo ono što je u našoj moći da svet postane bolje mesto. Refill pakovanja su samo jedan od načina koji nam olakšava ovaj proces, budeći u nama ekološki svesne potrošače koji su svesni svog uticaja.

Foto: eleven eleven

POVEZANE VESTI