- Lepota
Lepota ima svoj refill – zašto je važno poštovati održivost?
Tekst: Milena Veselinović
Tema održivosti postala je važna u svim oblastima naših života, uključujući i kozmetičku industriju.
Svest o tome kako svakodnevna upotreba plastičnih ambalaža može negativno uticati na prirodu, izazivajući globalno zagađenje i narušavanje zdravog ekosistema, motivisala je mnoge brendove u kozmetičkom svetu da preispitaju načine na koji pakuju svoje proizvode. Oni sada rade na pronalaženju alternativa dosadašnjim rešenjima kako bi zaštitili planetu.
![](https://eleven11eleven.rs/wp-content/uploads/2023/08/1-21-819x1024.webp)
![](https://eleven11eleven.rs/wp-content/uploads/2023/08/2-20-819x1024.webp)
Šta podrazumeva održivost?
Pre svega, odnosi se na racionalno iskorišćavanje raspoloživih resursa, smanjenje produkcije plastike, podsticanje mehanizama reciklaže kao i odgovornu kupovinu. Postoji mnogo načina da se smanji štetan uticaj na životnu sredinu, od metode proizvodnje bez ugljenika pa do razvijanja novih veganskih formula. Jedna od značajnih inovacija u ovoj oblasti su refill pakovanja, odnosno dopune za kozmetičke proizvode.
Zašto refill ima važnu ulogu?
On zahteva manje utrošenog materijala i vremena za izradu, pa je ujedno prijateljski za naš budžet. Osim toga, njegovim korišćenjem umanjujemo količinu otpada, čime postajemo deo znatno šireg sistema koji se brine o životnom okruženju.
![](https://eleven11eleven.rs/wp-content/uploads/2023/08/3-18-819x1024.webp)
![](https://eleven11eleven.rs/wp-content/uploads/2023/08/4-20-819x1024.webp)
Mnogi brendovi priključili su se konceptu održive lepote, pa tako i velike kozmetičke kuće poput Noble Panacea i Chanel koje imaju svoju dopunsku verziju popularnih krema. Kérastase proizvodi refill pakovanja šampona sa 82% manje plastike. L’Occitane razvija ekološku svest i prati potrebe tržišta pa tako ima svoja eko pakovanja ulja za tuširanje, tečnih sapuna, šampona i kupki, koja su uz to i 95% biorazgradiva. Korak dalje načinio je brend Chantecaille koji neguje potpuno filantropski pristup.
![](https://eleven11eleven.rs/wp-content/uploads/2023/08/5-18-819x1024.webp)
![](https://eleven11eleven.rs/wp-content/uploads/2023/08/6-14-819x1024.webp)
Pogled u budućnost
Beauty industrija se na ovom putu sve više okreće upotrebi biorazgradivih materijala. Spremnost da se posvete buđenju ekološke svesti i zaštiti prirode, očarava nove mušterije i čuva lojalnost postojećih korisnika. Održivost je postala jedan od ključnih činilaca pri odlučivanju o kupovini.
Brigu o planeti trebalo bi da shvatimo kao našu kolektivnu odgovornost. Kada je reč o lepoti, brendovi nam daju priliku da postanemo svesni svog uticaja i da učinimo ono što je u našoj moći da svet postane bolje mesto. Refill pakovanja su samo jedan od načina koji nam olakšava ovaj proces, budeći u nama ekološki svesne potrošače koji su svesni svog uticaja.
Foto: eleven eleven