Kraj logomanije? Zašto su tihi luksuz i suptilna elegancija obeležili zimu svojom nonšalantnošću

Tekst: Milena Veselinović

Nije više pitanje ’’Šta nosiš’’, već ’’kako to nosiš’’ – dok temperature ovog hladnog februara sve više padaju, moda se lagano rashlađuje i u metaforičnom smislu.

Minijaturni trendovi kao da su prohujali sa olujnim TikTok vetrovima, a njihov nasleđeni haos ustupio je mesto smirenijem, svesnijem modnom izrazu.

Ove zime dominira moda koja nije glasna, ne dokazuje ništa i ne traži potvrdu. To je moda koja se nosi sa samopouzdanjem, a ne sa potrebom za prepoznatljivošću i validacijom. Tihi luksuz i suptilna elegancija postali su sinonim za savremeni stil, dok su glasni logotipi, upadljivi printovi i ekstravagantne kombinacije ostale u prethodnim sezonama. Naravno, postoje izuzeci, ali o njima drugom prilikom.

Promena nije nastupila iznenada

Oni koji se razumeju u modne tokove prepoznaju vrednost kvalitetnog kroja, pažljivo odabranih materijala i jednostavnosti koja oslikava luksuz, bez potrebe za prenaglašenim natpisima i brendiranim oznakama. Prema objavljenim podacima iz The Real Real Resale izveštaja za 2024. pretrage za streetwear brendovima poput Supreme opale su za 25%, a porasla je potraga za klasičnim komadima Armanija, Zegne i Dior Homme. Radi se o postepenom povratku minimalističkog izraza, ali sa dubljim značenjem. Ovaj modni talas nije samo deo estetike koja se osvežava periodično, već je označio promenu u načinu razmišljanja. Investiranje u timeless komade postalo je logičan odgovor na modnu prezasićenost i preteranu potrošnju koju su diktirali brzi ciklusi trendova.

Smirenija paleta boja

Crna, siva, i bež možda ne skreću pažnju, ali diskretno naglašavaju siluetu i teksturu materijala. Rick Owens, Helmut Lang, Bottega Veneta bez logotipa, kašmirski kaputi, udobni vuneni komad, kvalitetne mokasine ili kožne čizme – moda sve više govori jezikom kvaliteta i prefinjene elegancije. Naravno, ovaj fenomen nije došao niotkuda. Nazreli smo ga u povratku Phoebe Philo, u usponu brendova The Row kao i Bottega.

Brza moda i neodrživa potrošnja danas se ne uklapaju u aktuelne prioritete

Šta ovo pre svega znači? Ljudi sve više teže održivosti, kupuju pametnije i razmišljaju dugoročno. Nema mesta impulsivnim kupovinama inspirisanih prolaznim TikTok trendovima – investiranje u kvalitet postalo je imperativ. Pored toga, povratak vintage aksesoara, i preloved garderobe doneo je novu dimenziju celokupnom narativu. Pojedinci grade svoj garderober pažljivo i postepeno, oslanjajući se na kupovinu nekih večnih komada čija praktičnost i lepota neće iščeznuti sa vremenom.

Glasna logomanija postepeno je ustupila mesto suptilnijem modnom izrazu, koji zahteva ipak stručnost i veštinu da se prepozna prava vrednost. U ovom trenutku, prestiž ne leži u imenu brenda koje će biti ispisano na komadu koji nosite, već u nevidljivoj auri sofisticiranosti koja nikome ne mora da se dokazuje.

Foto: Pinterest Arhiva

POVEZANE VESTI