Korak po korak, sloj na sloj – zašto nas privlači azijska rutina

Tekst: Milena Veselinović

Odavno je poznato da su azijatkinje skincare podigle na viši nivo. Zdrave navike deo su svakodnevice, integrisane su u kulturi i stiču od najmlađeg uzrasta. 

Izgledaju tako zavodljivo i kako da ne poželimo njihov mladalački izgled? Istražili smo ovaj princip nege kako bismo razumeli zašto nas intrigira. Ako bih zamolila svoje drugarice koje vole da istražuju novitete da stanu iza mene, a one koje i nisu u materiji ostanu ispred, sigurna sam da bi se iza mojih leđa napravila čitava kolona. Uostalom, ko bi nas krivio što želimo još jednu kremu kada nas sa svih strana obasipaju divnim, slikabilnim ambalažama proizvoda koji će nam obrisati bore ili prevariti sagovornika da smo ipak spavali dovoljno?

Zašto jednostavno kad može komplikovano

Poslednjih godina sam uspela da u rutinu uvrstim toliko proizvoda da opremim omanju apoteku, a da ih sve ravnomerno i prema planu koristim. Za to krivim enormno praćenje blogova, influenserki i TikTok zajednice koja nas drži u korak sa trendovima.

1, 2, 3 it’s showtime

Specifično kod azijske nege jeste rutina koju čini 10 važnih koraka. Long story short, temeljno čistite kožu, vraćajte joj balans tonerima, ne zaboravite hidrataciju esencijama, serumima, kremama, negu kože oko očiju, sheet maske i neizostavni SPF.

Nepresušna fascinacija novitetima

Brzi napredak beauty industrije počiva na stalnoj potrebi da testiramo novitete. Svi tragamo za magičnim štapićem koji će zaustaviti starenje. Statistike kažu da Korejke troše dva puta više novca na skincare nego Amerikanke, a beauty industrija je u velikoj ekspanziji i sada vredi preko 6 milijardi dolara. Korejski brendovi razvijaju formule, osluškuju potrebe tržišta i krajnjem korisniku daju ono što traži: užitak u teksturama i nanošenju proizvoda, multifunkcionalost i rezultat utemeljen na višegodišnjem istraživanju. K-beauty standard odiše raznolikošću inovativnih, atraktivnih proizvoda sa egzotičnim sastojcima koji nas mame da ih poželimo.

Žrtve dobrog marketinga ili potrebe?

Centralna ideja azijske nege ogleda se u kontinuiranoj primeni proizvoda laganih, efikasnih formulacija. No, ne mogu a da se ne zapitam, da li nam je zaista potrebno više od 2 čistača, tonika, kreme i SPF zaštite? Sasvim je u redu ako uživate u 10 step rutini, i sama sam pobornik iste. Ujedno, mislim da ćete biti Ok i ako u tome ne vidite poentu i oslanjate se na basic negu. Lepota je, uostalom, u našim različitostima.

Foto: Promo

POVEZANE VESTI