Na modnoj sceni se trendovi rađaju i nestaju brzinom svetlosti, međutim, nekada se izdvoji ime koje zablista kao najsjajnija zvezda, i tu ostane.
Talentovani Pieter Mulier u sebi nosi tišinu arhitekture, strast dizajna i suptilnu hrabrost da modu vrati njenom osnovnom zadatku: lepoti.


Arhitekta kao modni vizionar
Ovaj Belgijanac školovan kao arhitekta u Briselu, u svet mode je zakoračio gotovo slučajno. Dok je studirao na Institut Saint-Luc, prijavio je svoj diplomski rad na ocenjivanje pred stručnim žirijem, u kojem se igrom slučaja našao Raf Simons, tad već poznat po revolucionarnom pristupu muškoj modi. On je prepoznao potencijal u Mulieru, iako nije imao nikakvo prethodno formalno modno obrazovanje. Sudbonosna ponuda za praksu pretvorila se u mentorstvo koje je oblikovalo Mulierov profesionalni put. Pratio je Simonsa kroz najvažnije stanice savremene mode: od Jil Sandera, preko Diora, pa sve do Calvin Kleina. U Dioru smo ga videli i u dokumentarcu kao tihu, ali važnu sponu između vizije dizajnera i ruku krojača. A u Calvin Kleinu, kao globalni kreativni direktor, okusio je komercijalnu stranu modne industrije, gde su pritisci tržišta često potiskivali umetničku čistotu.


Povratak suštini: Poziv koji se ne odbija
Nakon toga, činilo se da bi se mogao povući, možda vratiti arhitekturi, možda pronaći svoj mir van modnog cirkusa. Ali onda je zazvonio telefon. Godina je 2021. kada dolazi najvažniji poziv karijere, a Pieter postaje kreativni direktor modne kuće Alaïa. Rad u Alaïa, je gotovo sveti zadatak. Nasleđe velikana Azzedinea Alaïe, legendarnog kralja pripijene siluete, bilo je teško nastaviti. Njegova moda je slavila žensko telo, a istovremeno ga štitila i osnaživala. Mnogi su mislili da to nasleđe ne može živeti bez svog tvorca, međutim, Mulier je pokazao da može, i pritom je zadržao originalnu viziju.


Nova energija i filozofija lepote
Prve kolekcije koje je radio bile su omaž tradiciji, ali i hrabar korak napred. Siluete su i dalje naglašavale obline, ali sada sa dozom fluidnosti, mekoće i igre. Tamo gde je Alaïa gradio oklop, Mulier uvodi slobodu. Haljine i kaputi su kinetičke skulpture koje žive zajedno sa telom. Poslednja kolekcija, simbolično nazvana ’’Liefde’’, bila je omaž svemu onome što moda može da bude kada se odrekne površnog spektakla i vrati svojoj suštini, umetnosti, kulturi i telu. Revija, postavljena u samo srcu Alaïa ateljea, spojila je sve ono što je Alaïa nekada bila sa modernim dodirom novog dizajnera na univerzalni način.
Zašto je danas Pieter traženiji nego ikada?
Zato što uspeva da spoji ono što deluje nespojivo. Strogoću arhitekture umiva nežnošću tkanina, nasleđu dodaje moderni dodir, a snazi pripaja ranjivost na mestima na kojima to ne očekujemo. Ne robuje trendovima, i ne boji se toga. Komunicira sa vremenom i ostaje čvrsto tu gde jeste.