Moda je dobila novo poglavlje, a ovoga puta ispisuje ga majstor emocije i siluete.
Danas se imena pojedinih kreativnih direktora modnih kuća izgovaraju kao imena nekadašnjih rok zvezda, i malo koji potez izazove baš toliku pažnju. Međutim, kada Pierpaolo Piccioli stane na čelo jedne od najuticajnijih modnih kuća današnjice, sve oči javnosti se uzbude. Od jula 2025. Piccioli preuzima funkciju kreativnog direktora – i ovo neće biti samo promena, već seizmički pomak u estetskom kodu ove kuće.


Poetični romantizam susreće arhitektonsku avangardu
Pierpaolo je pripovedač, romantičar u eri buke i preterivanja, neko ko uspeva da emociju pretoči u sileutu. Njegovih šesnaest godina na čelu kuće Valentino obeležili su istorijski trenuci visoke mode –haljine u bojama koje su dirale dušu, inkluzivnost kao polazište, i bezrezervna posvećenost lepoti. Kada se 2024. povukao iz Valentina, modna scena je ostala uskraćena za jednu izuzetno autentičnu figuru. Vezivali su mu ime i za Gucci, međutim, on se ipak okrenuo Balenciagi, a ta nepredvidivost je vest učinila još uzbudljivijom.


Balenciaga posle Demne – povratak viziji kuće?
Za razliku od Demne, čiji je potpis bio oličen u razbijenim formama, dekonstrukciji i radikalnom pristupu uličnoj modi, Piccioli donosi drugačiji ton – više osećajem, nego konceptom. Balenciaga, koja je u Demninoj eri bila sinonim za distopijsku oštrinu, sada ulazi u fazu u kojoj bi poezija mogla zameniti ironiju. ’’Balenciaga je brend pun mogućnosti, ’’ izjavio je Piccioli, i dodao ’’Ne dobijam prazno platno, već dom bogat vrednostima i estetikom. Moje je da napišem novo poglavlje.’’ Prvo će biti predstavljeno već u oktobru na Paris Fashion Week-u, a očekivanja ne mogu biti viša.
Šta ovo znači – moda na raskršću moći i nežnosti
Kering ovim potezom jasno pokazuje smer: manje ekscentrične grandž igre, više nasleđa i visoke mode. Picciolijevo iskustvo u kreiranju couture kolekcija i njegovo razumevanje proporcije i emocije mogli bi vratiti Balenciagi dostojanstvo kuće Cristobala Balenciage, čiji su krojevi nekada menjali tok modne industrije. Ta promena ne znači samo menjanje estetike, nego i redefinisanje vrednosti koje moda danas komunicira.