Ko je Anthony Vaccarello, kreativni direktor koji je vratio stari sjaj modnoj kući YSL?

Tekst: Ivona Lekan

Stari pariski šik u kombinaciji sa mistikom, fantazijom i filmskim poimanjem stvarnosti, glavna su inspiracija belgijskom kreativnom direktoru sa italijanskim korenima, pod čijim su dizajnerskim i umetničkim smerom, prihodi brenda eksplodirali sa 1,07 milijardi dolara na gotovo 2,85 milijardi dolara.

Kada je 2016. godine postao kreativni direktor Yves Saint Laurent-a, Vaccarello nije ni slutio da će njegova vizija i ideje rezonovati sa tolikim brojem žena i muškaraca širom sveta. Nedoumice i nesigurnost posebno su se odnosile na kreiranje muške kolekcije – domenu u kojem do tada nije imao ni najmanje iskustva. Ipak, prihvatio je izazov snažno želeći da vrati modu kakvu pamti iz dana kada je studirao – autentičnu, različitu i svežu.

Posmatrajući ženu kao lik iz filma, gotovo mističnu i nestvarnu, Vacarello kreira bežeći od komercijalnosti, od već viđenog i očekivanog. Svaki komad odeće mora da nosi određenu poruku, da govori i izazove emociju. To su upravo i razlozi zbog kojih ovaj talentovani kreator izbegava kolaboracije sa drugim brendovima i ličnostima, kao i senzacionalne marketinške kampanje.

Sužavanjem kruga ljudi sa kojima sarađuje i stvaranjem isključivo za one koje lično poznaje, Vaccarello uspešno napreduje u smeru kreiranja ekskluzivnosti brenda. Zanimljiva je i njegova zadivljujuća posvećenost predstavljanju pariske vizije istinskog modnog stila, kao i čvrste odluke i nesvakidašnji stavovi koji se često ne podudaraju sa aktuelnim standardima i trendovima.

Jedan od primera je i gotovo potpuno isključivanje jednog od najpouzdanijih pokretača prihoda luksuznih brendova sa modne piste – torbi.

„Gde idete sa torbom na modnoj pisti?“, bilo je Vaccarellovo objašnjenje. Umesto puke komercijalnosti koju Anthony ne smatra isključivo lošom, on stvara modu koja odjekuje, koja je pokretna i koja komercijalnost spaja sa pravim stilom, jakom porukom i pozitivnim vrednostima.

Upravo te vrednosti i želja za kreiranjem manje „realnih“, a više elegantnih i šik odevnih komada obavijenih fantazijom i mistikom koje je primenio u dizajniranju ženskih kolekcija, Vaccarello odlučuje da implementira i u stvaranje muške kolekcije. Tada klasične YSL bajkerske jakne zamenjuje moćnim „le smoking“ jaknama sa četvrtastim ramenima, kreira nesvakidašnje muške bluze sa mašnama i egzotične lagane kapute od veštačkog krzna.

To je ujedno bio preokret i ključni trenutak u eksplozivnom profitu i planetarnom uspehu koji od tada počinju da beleže i muške YSL kolekcije.

Trijumfom Vaccarellovog dosadašnjeg globalnog uspeha i vraćanju starog sjaja luksuznom brendu, mnogi smatraju reviju muške odeće za proleće 2023. koju je priredio usred Agafay pustinje u Marakešu.

Izlazeći iz mistične magle, smenjivali su se modeli koji su nosili smokinge naglašenih ramena bez košulja, velike statement kapute od veštačkog krzna i bele svilenkaste košulje sa dubokim dekolteom, ostavljajući snažan utisak muškaraca koji pomeraju granice i koji se osećaju dobro u odeći koju nose – što je jedan od glavnih Vaccarellovih ciljeva.

Anthony Vaccarello rođen je 18. januara 1982. godine u Briselu. Diplomirao je modu na La Cambre-u 2006. godine sa odličnim uspehom. Njegovu diplomsku kolekciju predstavljenu na modnom festivalu u Francuskoj zapazio je Karl Lagerfeld, koji mu je ponudio poziciju dizajnera krzna u modnoj kući Fendi. Nakon dve godine, Varaccello se vraća u Pariz i sa svojom debitantskom kolekcijom osvaja ANDAM nagradu. 2008. godine osnovao je sopstveni modni brend, a do aprila 2016. kreirao je capsule kolekcije za Versus Versace, kada je postao kreativni direktor u YSL-u. U braku je sa Arnaud Michaux-om sa kojim je usvojio sina i nazvao ga Luca.

Foto: Promo

POVEZANE VESTI