Kako je Ronnie Fieg napravio globalno prepoznatljiv brend Kith 

Tekst: Jovana Ristić

Ronnie Fieg oduvek je bio kreativac koji je predosećao trendove.

Smisao da prepozna pravi trenutak, oslušne puls ulice, i genijalan način na koji spaja nostalgiju sa modernim izrazom, učinili su ga jednim od najuticajnijih kreatora savremenog lifestyle brenda. Kith, koji je osnovao 2011. u Njujorku, danas je više od modne etikete, i uživa status kulturnog fenomena, prostora koji objedinjuje modu, arhitekturu, umetnost i hranu.

Kako je sve krenulo od ulične mode

Sve je zapravo počelo mnogo pre nego što je Kith postao ime koje se glasno izgovara među modnim insajderima. Fieg je kao tinejdžer radio u radnji svog rođaka, na osmoj ulici u Greenwich Village-u, mestu koje je odisalo hip-hopom, Timberland čizmama i energijom ulice. Tu je učio zanat, ali i nešto mnogo važnije – kako ljudi mogu da budu inspirisani odećom. Prodavao je čizme Jay Z, Wu Tangu, Lauryn Hill, ne sluteći da zapravo učestvuje u stvaranju vizuelnog identiteta čitave jedne generacije.

Prva kolekcija i odmah naslovna strana

Fieg je rano shvatio da brend nije samo proizvod, već priča. Kada je dizajnirao sopstvenu verziju ASICS Gel-Lyte III patika, talenat i instinkt postali su viralni pre nego što je pojam ’’viralno’’ uopšte postojao. Naslovna strana Wall Street Journala bila je prva potrvrda da ima dar da prepozna ono što će sutra svi želeti da nose.

Kith kao iskustvo i umetnost saradnje

Iz cele priče koju je Ronnie izgradio, Kith je iznikao kao produžetak životne filozofije. Fieg nije želeo običnu radnju. Želeo je iskustvo. U partnerstvu sa arhitektonskim studiom Snarkitecture i umetnikom Danielom Arshamom, Kith je stvorio prodavnice koje izgledaju kao moderne galerije, prostori u kojima kupovina postaje drugačiji doživljaj, a svaka polica je deo narativa o stilu, gradu i zajednici. Filozofija brenda o spajanju svetova ogleda se i u kolaboracijama. Radili su sa Nike, Adidas, Coca-Cola, BMW, brišući time granice između ulične mode, detinjstva i ukusa odraslih. Kith je postigao globalni uspeh sa buticima od Tokija do Pariza, ali estetika brenda ostaje duboko usađena u energiji Njujorka. Žene i muškarci koji oblače njihove komade nisu robovi trendova. Oni su urbani nomadi, poslovni kreativci, ljudi koji umeju da spoje duksericu sa kaputom od kašmira, patike sa pantalonama krojenim po meri. Opuštenog stila, ali sa svakim detaljem osmišljenim da sa razlogom bude tu. Oni nose teksture kao što drugi nose reči, sa namerom i značenjem. U ponudi imaju jakne, aksesoare, dukserice, sportsku casual garderobu, savršen denim, ali i lifestylesekciju (kacige za ragbi, lopte, rekete, opremu za tenis).

Današnji algoritmi idu na štetu mnogih brendova koji u borbi sa njima gube glas, ali Kith se čini kao modna kuća koja će opstati jer se nisu ograničili samo na to da prodaju odeću, nego da formiraju širu priču o zajedništvu, i onom unutrašnjem osećaju pripadnosti. Jezik su kojim moderna generacija izražava sebe, i lekcija da se ne mora uvek govoriti kroz logotipe, već kroz senzibilitet.

Foto: kith.com

POVEZANE VESTI