Iako je većina nas navikla da kada govorimo o luksuzu pomisli na sjaj dijamanata, besprekorne mehanizme satova, glamur crvenog tepiha, Chopard već decenijama dokazuje da je najlepši oblik prestiža – etika.
Ova porodična kuća, koja je započela svoj put još 1860. godine u malom švajcarskom selu Sonvilier, uspela je da spoji nasleđe, inovaciju i održivost u priču koja danas inspiriše ceo svet prefinjenog nakita.


Nasleđe koje traje više od 160 godina
Louis-Ulysse Chopard, sin švajcarskog farmera, osnovao je manufakturu satova u trenutku kada je imao svega 24 godine. Ultra tanki, precizni džepni satovi ubrzo su osvojili srca lokalne klijentele, ali i ruskih careva. Od tada, pa do danas, Chopard je sinonim za preciznost i savršeno zantastvo. Sudbinski preokret desio se 1963. kad je porodica Scheufele (Karl i Karin) preuzela kompaniju i dala joj novu dimenziju. Njihova deca, Caroline i Karl-Friedrich i danas vode Chopard, čuvajući ga kao jedan od retkih porodičnih brendova koji uživa takav ugled.


Kultni komadi i inovacije
Chopard je u istoriji zabeležio niz trenutaka koji su redefinisali luksuz. Kolekcija Happy Diamonds iz 1976. postala je revolutivna – plutajući dijamanti koji se slobodno kreću između dva safirna stakla učinili su da nakit bude razigran, a istovremeno glamurozan. Zatim je stigao Happy Sport (1993), sat koji je prvi put spojio čelik i dijamante, kreirajući sportsku šik estetiku koja je i danas obožavana. Sa druge strane, kolekcije poput St. Mortiz ili kasnije Alpine Eagle pokazale su da sportski satovi mogu biti jednako premium kao i dragulji. A kroz Mille Miglia liniju, inspirisanu legendarnom italijanskom trkom, Chopard je objedinio ljubav prema automobilima i časovničarstvu.

Održivost kao novi pristup prefinjenosti
Ono što ih izdvaja, nije samo glamur, već vizija budućnosti. Još 2013. su pokrenuli projekat Journey to Sustainable Luxury, čime su stavili do znanja u kom smeru žele da se kreću. Pet godina kasnije, postali su prva velika kuća nakita i satova koja koristi 100% etičko zlato – poreklom iz rudnika sa Fairmined sertifikatom ili recikliranih izvora. Dijamanti i dragulji koje koriste takođe dolaze iz proverenih lanaca snabdevanja, čime se obezbeđuje transparentnost i etički pristup, u industriji koja je dugo bila pod lupom zbog eksploatacije i konflikata. Za Chopard prestiž više nije samo u karatima i sjaju, već u činjenici da iza svakog komada stoji priča o poštovanju prirode i ljudskog rada.


Veza sa Kanskim festivalom
Ljubav prema umetnosti postoji skoro tri decenije, još kad su 1998. postali zvanični partneri. Caroline Scheufele lično je dizajnirala Palme d’Or, najprestižniju nagradu festivala, koja se danas izrađuje od etičkog zlata. Na crvenom tepihu, najveće holivudske zvezde nose Chopard nakit.
Danas je Chopard više od brenda – trenutak kada dijamant postane simbol odgovornosti, a zlato priča o poštovanju. Baš tada prestiž prevazilazi modu i trend.