Južnokorejska dizajnerka iz Pariza oblikuje couture kreacije nalik lebdećim skulpturama.
Kada posmatrate ove modele, možete slobodno reći da ne izgledaju kao tipične haljine. Više su nešto nalik zaštićenom prostoru za ženu koja ih nosi, istovremeno krhku i snažnu, samosvesnu i misterioznu.


Od Seula do Pariza
Rođena i odrasla u Južnoj Koreji, Baik je od detinjstva pokazivala talenat za crtanje i oblikovanje. Majka umetnica prepoznala je njenu kreativnost, a prvi modni eksperimenti desili su se dok je oblačila drugarice iz škole. Presudan trenutak usledio je kada je petnaestogodišnja Jisoo pogledala čuvenu reviju Alexandera McQueena iz 1999. onu u kojoj su roboti farbom iscrtavali haljinu koju je nosila Shalom Harlow. Impresionirana magijom trenutka, tada je odlučila da će moda biti njen životni put. Studirala je na prestižnom Central Saint Martins, a potom je završila master studije na Institut Francais de la Mode u Parizu. Iskustvo je brusila u kućama kao što su Balenciaga, Mugler i Saint Laurent, nakon čega se odvažila da osnuje vlastiti brend.


Estetika zaštite i slobode
Ono što Jisoo stvara su kreacije koje kombinuju avangardnu estetiku sa gotovo arhitektonskim pristupom formi. Haljine se često oslanjaju na skulpturalno oblikovane žice, draperije od svile, čipke, zlatne i srebrne tkanine koje se pretapaju u fluidne, ali monumentalne siluete. Inspiraciju nalazi u arhivskoj modi iz 1930, i 1960. ali i u svakodnevnim predmetima, od pepeljara i svećnjaka, do prekrivača iz detinjstva. Modeli koje kreira stvaraju osećaj utočišta. Sama dizajnerka kaže da se kroz njih gradi ’’siguran prostor za ženu koja je dovoljno hrabra da bude ranjiva.’’ To je moda koja ne prikriva telo, već ga transformiše u umetnički objekat, u simbol zaštite i moći.


Bjork, Ariana i prvi koraci na couture sceni
Najveći skok Jisoo je u karijeri doživela kada ju je Bjork angažovala da joj odradi kostime za album. Bodysuit koji se širi u dramatične draperije, sa žicama koje stvaraju osećaj plutanja, postao je ikoničan. Ariana Grande je među njenim klijentkinjama takođe, a sama Baik je svoj couture debitantski nastup imala u Parizu, kad je okupljenu publiku oduševila predstavivši kolekciju u kojoj je svaka silueta delovala kao pokretna instalacija. Kako i sama kaže, haljine nisu namenjene odlasku u supermarket, već momentu kada moda postaje iskustvo, emocionalno i vizuelno snažno.
Couture moda je često rezervisana za stroge tradicije i posebne klijente, međutim Jisoo Baik nudi svež i neustrašiv glas. Njene lebdeće instalacije pomeraju granice lepote i modu postavljaju u drugačiji kontekst, kao prostor slobode, zaštite i imaginacije. Možda je u tome tajna njenog vrtoglavog uspona. U sposobnosti da haljinu pretvori u bajkovitu priču, a tu priču u utočište uma i tela.