- Man-Lifestyle
Jaguar rebrand – da li je ovo vizija budućnosti ili kraj nasleđa?
Nekada nasleđe koje traje decenijama, elegancija i snaga koju donosi svaki model iz njihovih fabrika, danas kontroverza i oštra kritika – nedavno predstavljeni rebranding Jaguar-a, uzburkao je javnost više nego ikada.
Novi pravac koji su zauzeli, sa svojim prvencem u vidu električnog vozila Type 00, postavlja pitanje: Da li je ovo početak ove ere, ili kraj ikoničnog brenda?
Era elektrifikacije
Električna vozila više nisu novost na tržištu, ali Jaguarov pristup je nešto sasvim drugačije. Novi model auta ne samo da je prešao na električnu energiju, već predstavlja potpuni reset brenda. Ovo vozilo dolazi na potpuno novoj platformi koja nije kao pređašnja korišćena za I-Pace, što samo govori o ambicijama kompanije da krene drugačijim putem.
Dizajn koji deli mišljenja
Fizički posmatrano, Type 00 je izazvao podeljene reakcije. Dok su neki kritikovali njegov izgled kao ’’najružniji automobil koji su ikada videli’’, drugi su pozdravili hrabru promenu i udaljavanje od klasičnog Jaguarovog stila. Automobil inače ima oštre uglove i futuristički izgled koji odražava savremene trendove u dizajnu automobila, ali i dalje odaje počast svom nasleđu dugim prednjim delom i nagibom na zadnjem.
Kontronverzni prijem i luksuzna ciljna grupa
Zbog odluke da predstane da proizvodi automobile sa unutrašnjim sagorevanjem dosta su kritikovani. Brend identitet se bitno promenio, i razumljivo je da je javnost u šoku, kao i da su reakcije različite. Novi Jaguar jasno cilja na ultra bogatu klijentelu, što je evidentno iz izbora mesta za lansiranje – Miami Art Week, a tu je i pokretanje prvog brand store-a u Parizu.
Da li je Jaguar zaboravio svoje korene?
Mnogi postavljaju ovo pitanje, i ako uzmemo u obzir činjenicu da je Jaguar napustio svoj klasični identitet, isto nam padne na pamet. Promena logotopa i brendinga takođe nije prošla neopaženo, sa mnogim kritikama koje su usledile. Međutim, fokus na električnu budućnost i luksuzno tržište mogao bi da bude ključan za preživljavanje brenda u novoj eri automobilske industrije u kojoj, ipak, pravila diktiraju neki drugi igrači.
Kako se vama čini ova promena – da li ste nostalgični prema ranijim dizajnerskim linijama, ili ovaj potez vidite kao mudar i usmeren na sigurniju budućnost? Jedno je sigurno – sva pažnja javnosti je usmerena upravo na Jaguar, a ova radikalna promena iako je skok u nepoznato, može se pokazati kao kreativan potez.
Foto: Jaguar