Grandpa core – najzastupljeniji modni trend u 2024.

Tekst: Danka Grubačić

Senzibilitet vašeg dede u osnovi je stilskog amalgama koji dominira muškom modom ove godine, unoseći eklektičnu, ali udobnu estetiku u stajling za sve prilike.

Ako do sada na ormar svog dede niste gledali kao na riznicu vrednih komada koje možete nositi na mnogo novih načina, krajnje je vreme da to učinite u 2024. Jer, outfit u kojem je vaš deda igrao šah sa penzionerima iz kraja, preko noći je postao odraz visokostilizovanog muškarca, a sve zahvaljujući trendu koji  je obeležio kolekcije muških linija za predstojeće sezone. Nazvan je grandpa core, baš po (vašem) dedi, a u osnovi je fuzija starinskih elemenata i modernih akcenata koja odiše elegancijom.

Nova-stara estetika

Mnogi trendovi koji se u modi pojavljuju kao novi, inspiraciju crpe iz ranijih generacija. Tako je i sa grandpa core, trendom po kojem su se pojedini slavni muškarci odavno izdvojili kao modne ikone, a koji veliki brendovi, izgleda, tek sada vide kao bezvremenski stil i dodir klasike u svojim kolekcijama. Retro, vintage i custom, kao ključne reči koje ga opisuju, na internetu beleže nagli porast u pretraživanju, baš kao i komadi koji su se u njemu izdvojili – teksas jakna, šik kardigan, funky džemper, blejzer od tvida, mokasine. Njegov nezvanični promoter već godinama je reper i muzički producent Tajler koji je svojim prepoznatljivim stajlnizima postao pokazni primer modno osvešćenog muškarca, a u stopu ga prati A$AP Rocky koji ga je takođe učinio trendom među muzičarima novog talasa. Novina na koju on sada ukazuje jeste pametno investiranje u odeću koja može da se prenosi iz sezone u sezonu i da iznova izgleda autentično, što ovom trendu daje dodatnu vrednost jer zalazi u domen održive mode. Na Instagramu čak postoji stranica pod nalogom Gramparents posvećena fotografijama modernih starijih ljudi primećenih na ulicama koje šalju korisnici, a nalog je do danas prikupio preko 250.000 pratilaca. Trend je stigao i do Tik Toka, gde je dobio svoj hešteg #grandpacore koji beleži 16,5 miliona pregleda, što samo govori da ga najvećim delom usvajaju mladi muškarci.

Sa piste u second hand šopove

Odevni predmeti koji karakterišu grandpa core izdvojili su se već na početku godine kao centralni komadi na revijama prestižnih modnih kuća u okviru nedelja mode u Milanu i Parizu. Postavke su uključivale pletene kardigane, prsluke, mokasine od antilopa, robustne blejzere, polo majice, vunene košulje, izbledele teksas jakne, široke pantalone sa pojasom i retro kape, uz neizostavne nostalgične printove, a spisku brendova koje su ih izbacile na piste ne nazire se kraj – Prada, Dior, Fendi, Dries Van Noten, Armani, Hermes, Tod’s. Koliko je ovaj trend moćan najbolje pokazuje činjenica da ni žene nisu ostale imune na njega, što ga, i rodno i generacijski, čini neutralnim, pružajući beskrajne mogućnosti za modnu igru. Mnogi ga doživljavaju i kao svojevrsni bunt osvešćenih konzumenata savremene mode koji su sve glasniji po pitanju (pre)brze smene trendova, što je protumačeno kao zamka koju su modne kuće same sebi postavile.

Dodatno, trend je pokrenuo pitanje da li je potrebno da se proizvode novi komadi odeće da bi se samo reinterpretiralo nešto što je staro decenijama ili bi muškarcima koji žele izgled sa zadahom stare škrinje trebalo pošteno reći da se zapute u second hand šopove. Za one koji više vole miris nove tkanine, komadi inspirisani starim dušama čekaju ih u radnjama high street brendova. Savet plus je da na etiketama potražite što čistije sastave od vune, kašmira, tvida, somota i svile.

Foto: Promo

POVEZANE VESTI